На сьогоднішній день практично всі види бізнесу знаходяться на стадії трансформації і адаптації до нових економічних умов, незалежно від того, чи були вони раніше представлені в інтернеті.
Зараз складно спрогнозувати терміни виходу економіки з світової кризи, який спричинила за собою пандемія COVID-19.
Проте, вже зараз видно тенденції, які з великою ймовірністю отримають розвиток після закінчення кризи.
Отже, ряд сфер переживають бум вже зараз, а їх адаптація до умов карантину і завоювання нових позицій на ринку відкриє нові можливості в найближчому майбутньому.
Онлайн-бізнес та ритейл
Самоізоляція з перших днів позначилася на зростанні онлайн-покупок самих різних товарів з доставкою додому. За даними retailers, продуктовий ритейл переживає пік продажів, відзначається збільшення обсягів на рівні вище «новорічного» на 40-50%. Тому всі, хто не встиг вчасно перейти в онлайн, зараз активно трансформують формат свого бізнесу під нові реалії.
І хоч експерти очікують зміну тенденції з урахуванням зниження купівельної спроможності населення, в будь-якому випадку, ті магазини, яким вдалося вчасно адаптуватися до швидко мінливих умов, придбають нових постійних клієнтів.
До речі, в зв’язці з ритейлом працюють логістичні компанії, тому розвиток цього напряму також активно позначається на онлайн-бізнесі та ритейлі. На даний момент ця сфера переживає особливий сплеск. Великі ритейлери і логістичні компанії активно набирають нових співробітників і відчувають дефіцит кур’єрів. Звичайно ж, після закінчення карантинних заходів ажіотаж навколо доставки спаде, але клієнтська база, з якої можна взаємодіяти і продовжувати співпрацювати – залишиться. Багато нових користувачів оцінять можливості доставки і продовжать користуватися звичними надійними сервісами і після закінчення кризи.
Фінтех і цифрова ідентифікація
Оплата послуг і товарів онлайн на даний момент переживає бурхливий підйом, а після кризи експерти очікують ще більший ухил в «цифровизацию». Зокрема, фінансові компанії вже зараз оцінили переваги цифрових фінансових послуг, тому після виходу з кризи звернуться до технологічних компаніям, а не внутрішнім варіантів прискорення цифровий трансформації.
За даними дослідницької компанії Finch Capital, штучний інтелект, як і раніше буде популярною технологією, до якої будуть звертатися багато фінансових компаній – зокрема боти колл-центру, які дозволяють автоматизувати процедуру відкриття рахунків дистанційно і багато інших фінансових послуг.
Також, дуже багато буде важити технологія цифрової ідентифікації, так як потреби клієнтів все частіше задовольняються в мережі. Що стосується України, на даний момент ведеться підготовка законодавчого підґрунтя для впровадження цих технологій. Зокрема, в кінці квітня вступить в силу закон, який дозволить фінансовим установам проводити ідентифікацію своїх клієнтів в віддаленому режимі за допомогою відеозв’язку.
МФО і сервіси кредитування бізнесу
Кредитні сервіси у найближчому майбутньому відіграють велику роль в підтримці населення, малого і середнього бізнесу. Платформи споживчого кредитування зараз, звичайно ж, відчувають спад за обсягом виданих кредитів і особливо повернень. Але існуючі програми лояльності, індивідуальний підхід, відсутність пені на період карантину та розробка нових фінансових продуктів істотно підвищить попит на послуги мікрокредитних і кредитних компаній.
На нашому сайті використовуються файли cookie для збору інформації в маркетингових цілях. Детально про збір інформації ви можете ознайомитися в «Політиці конфіденційності».