НБУ дозволив банкам не обслуговувати занадто нервових клієнтів

  • Юлия
  • 23.06.2020 64

В рамках вимог українського законодавства банкам наказано дотримуватися ризик-орієнтованого підходу в питаннях оцінки та протидії відмиванню доходів.

Так, з 28 квітня поточного року діють оновлені норми закону - постанова Нацбанку №65 «Про затвердження Положення про здійснення банками фінансового моніторингу».

Серед індикаторів підозрілості фінансових операцій, що підлягають фінансовому моніторингу, окремо виділені пункти, що стосуються поведінки і діяльності клієнтів.

Так, тепер приводом звернути увагу на клієнта і його діяльність, окрім переказу великих сум, можуть бути такі індикатори:

• Клієнт не може чітко і виразно пояснити характер його ділової діяльності;

• Клієнт не надає інформації, необхідної для належної перевірки, або надає сумнівні/неповні дані, які складно перевірити.

• З клієнтом не вдається в найкоротші терміни зв’язатися за вказаними ним контактами: за номером телефону, e-mail, адресою. Найбільш підозрілим вважається, якщо клієнт не відповідає за даними каналами зв’язку в короткі терміни після того, як надав ці дані.

• У клієнта підозріло велика кількість рахунків або ж платіжних карток, наявність яких не відповідає його діяльності і бізнес-потребам.

• Під час проведення фінансових операцій клієнт надмірно нервує, проявляє нетипову поведінка без будь-яких об’єктивних причин.

• Клієнт надмірно стурбований і надто цікавиться вимогами законодавства в сфері фінмоніторингу, занадто зацікавлено розпитує про внутрішню систему фінмоніторингу банку.

• Після запиту банку на наявність підтвердних документів або роз’яснень, клієнт раптово скасовує проведення запланованої фінансової операції.

• Клієнт демонструє знервовану поведінка і наполягає, щоб фінансова операція була проведена в терміновому порядку без наявності об’єктивних причин для цього.

• Клієнт намагається задобрити співробітників банку, пропонуючи подарунки, гроші і будь-який інший вид подяки за проведення фінансових операцій підозрілим або незвичайним способом.

Крім того, підозру у банків повинні викликати операції між рахунками декількох клієнтів, між якими немає ніяких логічних взаємозв’язків, при тому, що керує рахунками один і той же представник.

Підписатися на розсилку

Увагу банків також може викликати клієнт, який вказує адресу, невідому банку, при подачі заявки на отримання платіжної картки поштою.

Ще підозрілим індикатором може стати той факт, що клієнт завзято наполягає на обслуговуванні у конкретного співробітника банку.

Нагадаємо, раніше ми писали про те, що споживчі настрої українців зростають.

Комментариев

avatar

Читайте також

На нашому сайті використовуються файли cookie для збору інформації в маркетингових цілях. Детально про збір інформації ви можете ознайомитися в «Політиці конфіденційності».