Тенденції телемедицини в Україні в 2020: досвід клініки Into-Sana

  • Юлия
  • 26.05.2020 134

В Україні ринок телемедицини до пандемії COVID-19 розвивався не настільки швидко, як в інших країнах.

Однак нові умови підштовхують його до розвитку, відкриваючи для клінік нові можливості, викликані необхідністю долати обмеження, викликані протиепідемічними заходами.

Для початку, давайте подивимося, як справи в інших країнах. За прогнозами Global Market Insights, сегмент телемедицини в США виросте в період з 2020 по 2026 рік у середньому на 19,6%.

При цьому в минулому році обсяг ринку телемедицини США оцінений в 45 млрд USD, а ринок Італії, яка в цьому році увійшла до списку країн, в більшій мірі постраждалих від пандемії, оцінюється в 1,3 млрд USD.

Проте з огляду на пандемію COVID-19, переваги телемедицини встигли повною мірою оцінити влади всіх країн світу. І в період карантину, коли соціальне дистанціювання грає ключову роль, поспішили адаптувати законодавство в сфері медицини до нових умов.

Так, в Італії все 20 регіонів впровадили принципи телемедицини, оприлюднені Радою охорони здоров’я Італії, що буде сприяти більш швидкому зростанню галузі.

Телемедицина має ряд переваг, серед яких: зниження навантаження на лікарів, економічна вигода для пацієнта, консультації з лікарями з питань лікування хронічних захворювань без необхідності відвідувати лікарню, піддаючи своє здоров’я ризику в період пандемії і епідемій ГРВІ.

Серед драйверів зростання галузі експерти виділяють зростання зараження COVID-19 по всьому світу, збільшення числа користувачів смартфонів, зростання технологічних досягнень в сфері мобільних та інтернет-технологій, необхідність очікування в чергах тощо. Проте, як в будь-якій сфері, тут теж є «підводні камені» – проблеми конфіденційності, безпеки, нестачі знань, досвіду і довіри до даного типу медобслуговування.

Розвиток технологій з кожним днем ​​збагачує можливості телемедицини. Успішна організація онлайн-консультацій включає масу технічних ресурсів, що забезпечують безпечний відеозв’язок, захист персональних даних і дистанційну оплату послуг тощо. Все більші можливості для клінік відкривають носимі пристрої – фітнес-браслети, «розумні годинники», пульсоксиметри та інші пристрої, що дозволяють медикам дистанційно відслідковувати стан пацієнтів.

Ми продовжуємо серію статей про наших партнерів, досвід і кейси яких можуть бути корисними як для новачків галузі, так і акул бізнесу, які приділяють велику увагу сучасним технологіям і масштабування бізнесу. На прикладі клініки Into-Sana пропонуємо розглянути тенденції розвитку української телемедицини.

Як часто українці звертаються до лікарів онлайн

Сама по собі телемедицина – один з найбільш швидко зростаючих сегментів охорони здоров’я в світі (близько 20% в рік), якщо говорити не тільки про віддалені консультації, а й про використання дистанційних технологій для обміну медичною інформацією, відзначають фахівці Into-Sana.

В Україні процес розвитку телеконсультування проходить трохи повільніше. У той час, коли, наприклад, в США і Європі віддалені консультації активно впроваджуються на рівні державної охорони здоров’я, в нашій країні поки що це справа приватної медицини. Так сталося, що ситуація з карантином підштовхнула попит, і в Into-Sana за минулий період карантину кількість телеконсультацій зросла приблизно на 120%. В результаті такого стану справ формується певна культура серед лікарів і пацієнтів, що буде сприяти більш частим зверненням за віддаленими консультаціями і в майбутньому.

До яких фахівцям допустимо звернення в онлайн-режимі

У Into-Sana до пандемії COVID-19 дистанційні консультації проводилися за рекомендацією лікаря після першого очного візиту. Наприклад, для обговорення результатів лабораторних аналізів, корекції схеми лікування. «Під час карантину ми почали надавати і первинні консультації, адже пацієнтам потрібна допомога. Обмежень за фахом немає: потрібно тільки бажання пацієнта і бачення доцільності з боку лікаря», – повідомляють в Into-Sana.

Також координатор контакт-центру Into-Sana запропонує первинну телеконсультацію, якщо пацієнт підходить під критерії підозри COVID-19 або знаходиться на самоізоляції.

Консультування проводиться згідно з міжнародними рекомендаціями BMJ по телемедичним консультацій.

Як відбуваються відео-консультації

Консультації відбуваються прямо в браузері, нічого встановлювати або реєструватися пацієнту не потрібно.

Для зв’язку потрібно надати доступ до камери і мікрофону на своєму комп’ютері. Лікар завжди користується відео-зв’язком. Пацієнт теж може приєднатися в форматі відео. Якщо з якихось причин є бажання спілкуватися тільки аудіо – така можливість існує, але потрібно обговорити з лікарем, чи буде аудіо-режиму достатньо для якісної і повної консультації.

По завершенні розмови висновок і рекомендації лікаря пацієнт може отримати через онлайн кабінет.

«Наші лікарі і координатори контакт-центру дуже часто приймають слова подяки, адже для пацієнтів, які не мають можливості через карантин або з інших причин відвідати медичний центр, телеконсультації стали справжнім порятунком», – поділилися представники клініки.

Які вигоди відкрили для клініки інструменти онлайн-оплати послуг через PSP Platon?

Однією з принципових складових телеконксультацій є онлайн оплата. Без цього сервісу сама суть телеконсультацій, – можливість отримати допомогу, не виходячи з дому, – втратила б сенс. Але телеконсультації – не єдиний сервіс, де онлайн-оплата приходить на допомогу.

Онлайн придбання програм медичного страхування або оплата медичних послуг за іншу людину набирають популярність. Так, наприклад, цим користуються діти літніх батьків, які в свою чергу можуть відвідувати медичний центр, не піклуючись про фінансову сторону питання.

Підписатися на розсилку

Отже, як ми бачимо, українська телемедицина не просто не стоїть на місці, а розвивається семимильними кроками, пропонуючи нові формати взаємодії пацієнтів з лікарями. Ми сподіваємося ця інформація виявилася для вас корисною і підштовхнула до нових цілей, незалежно від масштабу вашого бізнесу. Якщо у вас є питання по підключенню оплати онлайн на сайті вашої клініки – наші менеджери завжди готові допомогти вам розібратися у всіх тонкощах цього питання.

Читайте також

На нашому сайті використовуються файли cookie для збору інформації в маркетингових цілях. Детально про збір інформації ви можете ознайомитися в «Політиці конфіденційності».

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x