Умови використання

Вимоги VISA MasterCard до інтернетпродавцям і їх ресурсів

Обов’язково потрібно надати наступну інформацію:

  • вид діяльності компанії;
  • види продукції, яка буде реалізована через сайт компанії;
  • країни, в яких планується здійснення продажів.

Для успішного підключення сервісу PSP Platon до сайту компанії необхідно надати такі документи:

  • довідка з обслуговуючого банку про наявність поточного рахунку;
  • статутні документи;
  • свідоцтво про державну реєстрацію;
  • свідоцтво, яке підтверджує форму оподаткування підприємства.

Крім того, в разі успішного підключення компанія повинна забезпечити на своєму сайті наявність такої інформації:

  • логотипи відповідних платіжних систем і платіжних програм (Verified by Visa і MasterCard Secure Code);
  • опис порядку відмови від платежу і повернення коштів;
  • служба допомоги клієнтам: номер телефону, адреса електронної пошти;
  • вартість товару;
  • порядок доставки товару;
  • політика нерозголошення даних про клієнтів;
  • наявність захисту даних карти, які пред’являються для оплати, при проведенні транзакції.

Повний супереч необхідних документів буде вказано в договорі про співпрацю. У разі виникнення додаткових питань ви завжди можете звернутися до менеджера компанії PSP Platon.

Оплата з використанням банківських карт

При оплаті товарів / послуг за допомогою платіжних карт Visa / MasterCard можуть виникати різні непорозуміння і проблеми. Ця інформація допоможе вам розібратися в їх причинах і дасть кілька корисних порад.

Формуючи замовлення на сайті інтернет-магазину, покупець в поле вибору способів оплати вибирає оплату банківською карткою. Інтернет-магазин переадресовує покупця на захищену форму оплати процесингового центру PSP Platon.

На захищеної формі оплати PSP Platon покупець вказує інформацію про свою банківську карту.

Як правило, такими реквізитами є номер карти, термін її дії та cvv2 / cvc2. При цьому для платіжних карт, підключених до сервісу 3D Secure, обов’язковим є отримання одноразового пароля в банку-емітенті, а не введення cvv2 / cvc2.

PSP Platon верифікує статус і параметри інтернет-магазину в системі, здійснює перевірку сформованого запиту на відповідність встановленим вимогам і системним обмеженням і передає сформований запит на авторизацію в банк-партнер (банк-еквайєр), який здійснює проведення авторизації по платежу.

Отримавши запит на авторизацію транзакції, банк-партнер направляє його до відповідної платіжну систему (Visa, MasterCard і т.д.). Платіжна система визначає банк-емітент, яким була випущена банківська карта покупця, після чого направляє запит на авторизацію в процесинговий центр банку-емітента.

Після підтвердження банком-емітентом авторизації платежу покупця Platon передає інтернет-магазину позитивний результат авторизації, а той, у свою чергу, повідомляє покупця про успішну оплату замовлення.

Підключення до сервісу PSP Platon дасть можливість інтернет-магазину приймати електронні платежі клієнтів, які перебувають в будь-якій країні світу.

Типи карт і їх особливості

Що робити, якщо оплата не проходить?

  • Переконайтеся в тому, що ваша карта підтримує платежі через Інтернет (інформація за типами платіжних карт вказана трохи нижче).
  • Якщо ваша карта підтримує платежі в Інтернеті, проведіть платіж повторно, ввівши всі дані вручну ще раз. Особливу увагу зверніть на правильність введення терміну дії карти (на карті він вказаний у форматі місяць / рік), а також CVV / CVC коду. Якщо ви не знаєте, де розташований даний код, не намагайтеся його вгадати. CVV / CVC код – це, як правило, три останні цифри на звороті вашої картки. Краще уточніть в службі підтримки банку.
  • Не робіть занадто багато повторних спроб оплатити рахунок. Це може привести до блокування проведення платежів вашим банком. Спрацьовує захист від підбору параметрів карти.
  • Якщо ви виявили та усунули проблему з картою, можете спробувати провести повторний платіж пізніше.

Visa Electron / Cirrus Maestro

Карти цього класу призначені тільки для електронного використання. Тобто для роботи карти необхідний контакт її магнітної смуги з банкоматом або терміналом. Ці карти популярні в якості «зарплатних», які видаються співробітникам підприємств, що уклали договір зарплатного обслуговування з певним банком. У такому випадку для користувача обслуговування карти зазвичай нічого не варто, карта надійно працює в банкоматах і торговельних точках з електронними терміналами оплати.

Visa Classic / MasterCard Standard

Дані платіжні картки можуть використовуватися для платежів з використанням магнітного шару або чіпа (для нових «чіпових» карток), а також тільки номера картки. Здійснюючи платіж, необхідно правильно вказувати не тільки номер карти і дані карти / власника, а й код CVV / CVC з трьох цифр. Код надруковано на вашій карті, але про те, де саме, краще запитати у служби підтримки банку. Платіж без вказівки коду CVV / CVC через Інтернет не пройде.

За замовчуванням, платіж карткою цього типу через Інтернет можливий, але багато банків закривають цю можливість, щоб уникнути шахрайства, так як платіж, здійснений через Інтернет із зазначенням коду CVV / CVC, оскаржити дуже складно. Дізнатися про те, чи є обмеження по оплаті в Інтернеті по вашій карті, а також уточнити можливість їх зняття, ви можете, звернувшись в клієнтську підтримку банку, що випустив вашу карту.

Карти Gold / Platinum

Робота цих карт в Інтернеті не відрізняється від роботи карт звичайного класу (Classic / Standard). Карти з розширеними можливостями зазвичай мають значний запас доступних засобів (кредитний ліміт), тому з міркувань безпеки ймовірність проходження платежу в Інтернеті на розсуд банку також може обмежуватися.

Карти Gold/Platinum

Робота цих карт в інтернеті не відрізняється від роботи карт звичайного класу (Classic / Standard). Карти з розширеними можливостями зазвичай мають значний запас доступних засобів (кредитний ліміт), тому з міркувань безпеки ймовірність проходження платежу в інтернеті на розсуд банку також може обмежуватися.

Visa e-Card / Virtual MasterCard

Щоб наростаючу кількість проблем з платежами через інтернет не відбилося на якості обслуговування клієнтів банків, були створені нові типи платіжних карт. Карти цього класу – e-Card / Virtual – не мають магнітної смуги і не можуть використовуватися в банкоматах.

Карти створені виключно для здійснення платежів через інтернет або по телефону, коли ви повідомляєте дані карти і номер CVV / CVC. Дана карта являє собою по суті лише шматок пластика з нанесеними номерами для зручності їх зберігання. Оплата через інтернет для цієї карти дозволена завжди, в цьому і полягає основне призначення карти.

Способи прийому платежів в інтернет-магазині

В Інтернеті існує три варіанти прийому платежів на сайтах, які продають товари або надають послуги:

  1. Прийом платежів через платіжну систему (internet payment gateway – IPG) забезпечує прийом транзакції і її трансфер до процесингового центру (ПЦ) банку-еквайра (БЕ), в якому обслуговується інтернет-продавець. При виборі даного способу прийому платежів еквайрингової точкою для міжнародних платіжних систем (МПС) є інтернет-продавець (сайт, що продає товари / послуги). В такому випадку ризики перед МПС тут несе безпосередньо продавець товарів (послуг), і можливі санкції МПС накладаються саме на власника сайту.
  2. Спосіб прийому платежів через білінгову компанію (наприклад, платіжний сервіс Platon), яка так само, як і платіжна система, бере на себе функцію трансферу транзакції в ПЦ банку-еквайра. При цьому виконує ще ряд функцій: моніторинг та управління ризиками, організація доступу до детальної статистики по транзакціях і забезпечення розрахунків з власниками сайтів, підключених до сервісу оплати. В даному випадку еквайрингової точкою є сам платіжний сервіс. Відповідно, можливі санкції з боку МПС застосовуються безпосередньо до сервісу оплати як до еквайрингової точці, тобто до організації, яка обслуговує платежі, а не до інтернет-продавцям.
  3. Третій тип прийому платежів здійснюється безпосередньо самим інтернет-продавцем через пряме підключення сайту до ПЦ банку-еквайра. Цей варіант підключення зустрічається рідко і вважається дещо архаїчним.

Чому ж найбільш зручним вважається прийом платежів через платіжний сервіс? В першу чергу, тому що він виконує ряд важливих функцій: попередження і виявлення потенційно шахрайських транзакцій ще до приходу чарджбеков за цими транзакціями, відповідальність перед МПС за збереження даних і запобігання шахрайству. Оскільки головна мета інтернет-магазину – продаж товарів і послуг, то варіант використання платіжного сервісу для безготівкової оплати покупцями найбільш підходящий. Це дає можливість інтернет-продавцю сконцентруватися виключно на продажах, оскільки ризики і управління ними, пов’язані з онлайн-оплатою, бере на себе платіжний сервіс.

Оскарження шахрайських транзакцій

Випадки шахрайства розглядаються як банками, так і міжнародними платіжними системами. Кожен конкретний випадок вивчається окремо. В цілому, процес оскарження платежів складається з таких послідовних етапів:

  1. Банк-емітент (будь-який банк світу, учасник МПС) отримує звернення від власника платіжної картки Visa або MasterCard, яке оформляється у вигляді письмової заяви про виявлення несанкціонованих платежів по платіжній картці держателя з боку третіх осіб, які заволоділи реквізитами платіжної картки (16-значним номером карти, нанесеним на лицьову сторону; терміном дії картки; тризначним кодом CVV / CVC на тильній стороні платіжної карти). Заява банк-емітент приймає при наявності у власника платіжної картки документа, що засвідчує його особу.
  2. Отримавши звернення від власника платіжної картки, банк-емітент починає розслідування платіжної операції за участю карти Visa або MasterCard. В ході розслідування з’ясовуються наступні обставини:
    • банк-еквайєр, який обробив платіж по платіжній картці;
    • мерчант, на якого були зараховані кошти;
    • дату процесування, а також інші внутрішньобанківські реквізити платежу.
  3. Після з’ясування всіх деталей платіжної транзакції банк-еквайєр формує і направляє повіреному, а той, у свою чергу, довірителю запит на офіційному бланку, підписаний відповідальним співробітником банку. Запит інформує довірителя про звернення клієнта довірителя і просить надати документи, що підтверджують факт отримання клієнтом довірителя товару або послуги. Такий запит направляє повірений електронною поштою відповідальній особі довірителя в той же робочий день.
  4. Довіритель передає повіреному всі документи або їх скановані копії, які можуть підтвердити факт отримання клієнтом довірителя товару або послуги.
  5. Відповідні служби банку-еквайра, банку-емітента, а також правоохоронних органів проводять подальше розслідування і з’ясовують обставини, при яких відбувався платіж. На цей період сума платежу ставиться під сумнів до остаточного з’ясування обставин.
  6. Якщо довіритель не надав документів, що підтверджують факт надання послуги або передачі товару клієнту, а клієнт стверджує, що кошти були списані з платіжної картки і він не отримав оплачений ним товар або послугу, або операція однозначно визнана МПС шахрайської, банк-еквайр проводить утримання суми платежу з наступних надходжень (згідно з умовами договору).
  7. Банк-еквайєр направляє повіреному, а той, у свою чергу, довірителю інформаційний лист на офіційному бланку, підписана відповідальною співробітником банку, в якому інформує довірителя про те, що операція визнана шахрайської, і банк-еквайєр перерахував попередньо заблоковану суму платежу на карту, з якої була проведена шахрайська операція, і утримає суму цього платежу з наступних надходжень від клієнтів довірителя.
  8. В кінці місяця повірений на вимогу довірителя направляє реєстр платежів, в якому банк вказує платежі, які були утримані з довірителя.

Як запобігти випадкам шахрайства?

  1. Якщо ваша компанія не здійснює зовнішньоекономічну діяльність, рекомендуємо обмежити прийом платежів тільки картами українських банків.
  2. Якщо ваша компанія не має договірних відносин з кожним зі своїх клієнтів, обов’язково:
    • вимагайте підписи на видаткових накладних (або інших документах) від кожного клієнта;
    • додайте на свій веб-сайт договір публічної оферти, згода з яким є обов’язковою умовою формування і оплати замовлення на вашому сайті.
  3. Використовуйте налаштування «попередньої верифікації» платіжної картки для платежів з-за кордону або платежів, суми яких перевищують певну межу (від 5000 або 10 000 грн).

Корпоративна платіжна карта

Корпоративна карта – це спеціальний платіжний засіб, який дає змогу його держателю здійснювати операції за рахунком підприємства. Тримач корпоративної картки – фізична особа – працівник підприємства, уповноважений користуватися коштами з поточного рахунку цього підприємства.

Таким чином, компанія може надавати право здійснювати операції за рахунком і замовляти корпоративні платіжні картки своїм працівникам, які їздять у відрядження або здійснюють представницькі витрати від імені підприємства.

Основні операції використання корпоративних платіжних карт:

  • безготівкова оплата товарів (послуг), у тому числі в системах електронної торгівлі (комерції);
  • перерахування грошових коштів зі своїх карткових рахунків на інші власні рахунки і на рахунки інших осіб;
  • отримання готівки в касах банків, інших фінансових установ, продавців і через банкомати.

Основним призначенням таких платіжних карт є ділові поїздки, відрядження, витрати представницького характеру.

Переваги використання корпоративних карт:

  • хороша альтернатива чековою книжкою;
  • помітно полегшується робота бухгалтерії і каси підприємства, оскільки наявність пластикової карти виключає необхідність отримання готівки при організації відряджень співробітників;
  • знижуються ризики і витрати, пов’язані з отриманням, інкасацією та зберіганням готівкових коштів;
  • стають можливими безготівкові розрахунки з торговими і сервісними підприємствами;
  • з’являється можливість контролю підприємством витрат працівників шляхом отримання виписок про операції по картах, які використовуються для розрахунків;
  • цілодобовий доступ до рахунку дозволяє не залежати від режиму роботи банку;
  • можливість поповнення коштів на корпоративною карткою в разі виникнення непередбачених обставин у відрядженні у співробітника підприємства;
  • передбачена можливість встановити ліміт на витрати для кожного співробітника;
  • спрощується процедура здійснення поточних платежів компанії.

Корпоративну карту зручно використовувати для здійснення звичайних господарських витрат, оплати оптових покупок і навіть оплати замовлень товарів і послуг через Інтернет. Хоча, безумовно, кількість послуг, які можна оплатити пластиковою карткою в Україні, досить обмежена в силу нерозвиненої інфраструктури (відсутність в магазинах і на складах платіжних терміналів). Також корпоративна карта дозволяє знімати гроші в будь-якому банкоматі без відвідування банку і без втрати часу на виписку чека.

Якщо процеси на підприємстві повністю автоматизовані (встановлено спеціальне програмне забезпечення і існує система контролю внутрішньої звітності), то контроль використання грошових коштів буде відбуватися автоматично, так як звіти відразу потрапляють в систему, що призводить до великої економії часу і людського ресурсу.

Корпоративні картки дають можливість фінансовому директору або бухгалтеру компанії контролювати використання коштів на картці. Крім того, по кожній карті може бути встановлений ліміт використання, відповідний посаді і обов’язків співробітника. В екстрених випадках ліміт по карті може бути зменшений за рішенням фінансового директора, або ж карта взагалі може бути заблокована.

Співробітник, який користується корпоративної банківською картою і здійснює по ній певні операції, повинен надати в бухгалтерію організації документи, що підтверджують його витрати (квитанції, накладні, рахунки, квітки, квитки, чеки та ін.). До них необхідно додати оригінали сліпів, а також квитанції електронних терміналів і банкоматів.

Особливості податкового обліку

Згідно з пп. 11.2.2 Закону про податок на прибуток, для підприємства, котре купує товари (роботи, послуги) з використанням кредитних, дебетових карток або комерційних чеків, датою збільшення валових витрат вважається дата оформлення відповідного рахунку (товарного чека).

З іншого боку, в ситуації, що розглядається говорити про право підприємства на валові витрати можна виключно після надання працівником звіту і затвердження його керівником. Адже однією з умов віднесення підзвітних витрат на валові витрати є наявність відповідних підтверджуючих документів. А вони можуть з’явитися тільки після завершення операції (при наданні підзвітною особою звіту разом із зазначеними документами). До моменту отримання звіту і документів, що підтверджують факт придбання товарів (робіт, послуг), не можна стверджувати, що підприємство понесло будь-які витрати, тому підстави для збільшення валових витрат відсутні. Цієї позиції дотримуватимуться ті, хто не шукає конфліктів з перевіряючими.

За правилом, встановленим п.п. 7.5.1 Закону про ПДВ, датою виникнення права на податковий кредит вважається дата здійснення першої з подій:

  • або дата списання коштів з банківського рахунка платника податку в оплату товарів (робіт, послуг), дата виписки відповідного рахунку (товарного чека);
  • в разі розрахунків з використанням кредитних, дебетових карток або комерційних чеків;
  • або дата отримання податкової накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів (робіт, послуг).

При придбанні підзвітною особою товарів (послуг) датою виникнення у підприємства права на податковий кредит буде дата отримання податкової накладної, виписаної на адресу підприємства-покупця, або іншого, що її заміняє, але не раніше дати затвердження звіту.

В цілому, корпоративні карти – це зручний бізнес-інструмент, який полегшує роботу бухгалтерії і економить час на здійсненні фінансових операцій компанії.

Керівництво з виставлення рахунків

Виставлення рахунку – це створення в особистому кабінеті PSP Platon співробітником інтернет-ресурсу рахунку на оплату замовлення. Рахунок містить дані про покупця, замовленні (найменування товару / послуги, вартість, кількість) і іншу необхідну інформацію.

Це унікальна функція для інтернет-підприємців, які здійснюють продажі в Мережі і вважають за краще використовувати індивідуальний підхід до кожного клієнта. За допомогою цієї функції ви зможете пропонувати своїм клієнтам більш гнучку цінову політику, надавати знижки, отримувати передоплату за послуги і товари.

Послуга «Виставлення рахунку» зручна у випадках, коли клієнт звертається в інтернет-магазин (онлайн-сервіс) в телефонному режимі, через онлайн-чат або по skype для уточнення інформації про товар / послугу або здійснення замовлення. Уточнивши зручний спосіб отримання рахунку, менеджер магазину формує його і направляє покупцеві. Якщо рахунок надіслано покупцю на електронну адресу, то досить зайти в свою поштову скриньку, в отриманому рахунку натиснути кнопку «Оплатити» і перейти на захищену сторінку введення реквізитів банківської картки для оплати замовлення.

Етапи створення рахунків в особистому кабінеті PSP Platon

Вхід в особистий кабінет

Для створення рахунку менеджеру необхідно увійти в особистий кабінет системи PSP Platon

Логін і пароль для входу в особистий кабінет надаються за підсумками підписання договору про співпрацю.

Формування рахунку

Для формування рахунку в особистому кабінеті, у правому верхньому кутку, в меню «Додатково», потрібно вибрати «Надіслати рахунок/посилання».

Створення рахунку

Натиснувши в меню на опцію «Відправити рахунок / посилання» у співробітника інтернет-ресурсу з’явиться можливість створити рахунок. На даній сторінці вводяться реквізити замовлення: найменування продукту, одиниці виміру, ціна, кількість, сума, знижка (якщо така надається), ПІБ відправника, ПІБ одержувача, супровідний текст.

Попередній перегляд

Створивши рахунок (або посилання), перед його відправкою можна зробити попередній перегляд, щоб знати, як він буде виглядати безпосередньо в поштовому клієнті покупця товару / послуги.

Відправити/Зберегти рахунок

Після попереднього перегляду рахунку менеджер інтернет-магазину може зберегти його, натиснувши на кнопку «Зберегти рахунок», або ж відразу відправити, натиснувши кнопку «Відправити рахунок».

Посилання для оплати рахунку

Натиснувши «Надіслати рахунок», співробітник перейде на сторінку, де буде знаходитися рахунок. Тут же буде посилання, яку співробітник також може направити покупцеві по альтернативних каналах зв’язку (онлайн-чат або Skype). Покупець зможе оплатити товар / послугу як за рахунком, так і по сформованій посиланням. Для гарантованого отримання покупцем рахунку рекомендується відправляти йому і рахунок, і посилання на оплату.

Оплата на платіжній сторінці

В отриманому рахунку або перейшовши за посиланням покупець побачить кнопку «Оплатити», при натисканні на яку запит буде переадресовано на захищену платіжну сторінку PSP Platon. На платіжної сторінці покупцеві для оплати замовлення необхідно ввести дані своєї банківської картки: номер, термін дії, СVV-код.

Підсумок

У облікового запису особистого кабінету менеджер побачить статус платежу відразу після оплати замовлення покупцем. Грошові кошти на розрахунковий рахунок інтернет-магазину надходять згідно з договором, протягом 3-х банківських днів.

Повернутися в початок

Подати заявку на підключення

На нашому сайті використовуються файли cookie для збору інформації в маркетингових цілях. Детально про збір інформації ви можете ознайомитися в «Політиці конфіденційності».


Warning: Undefined array key "wmuPhraseDoingUpload" in /home/platon00/platon.ua/www/wp-content/plugins/wpdiscuz/options/class.WpdiscuzOptions.php on line 1284