Як під час пандемії змінюються звички українських інтернет-покупців? Це з'ясували фахівці компанії CBR, яка проводить маркетингові дослідження в Україні.
За даними Лідії Куліби, керівника роздрібних і фінансових досліджень компанії CBR, компанія опитала тисячу інтернет-користувачів у віці старше 16 років по всій Україні в листопаді 2020 року.
Отже, які ж виявилися результати дослідження основних тенденцій на ринку інтернет-покупок?
Так, відзначається, що інтернетом зараз користується 70% дорослого населення України. До слова ще рік тому ця цифра була на рівні близько 60%. Це побічно свідчить про те, що в період пандемії рівень користування інтернетом значно зріс, пише retailers.
Згідно з опитуванням, майже 33% дорослого населення, що користується інтернетом, регулярно здійснює покупки в мережі. Кількість українців, які на регулярній основі що-небудь купують в інтернеті, поступово зростає. Більшість користувачів вже мали хоча б разовий досвід покупок онлайн.
Популярні інтернет-покупки
Як правило, на українських сайтах користувачі купують готові страви, медичні товари, будівельні матеріали.
На закордонних сайтах воліють купувати книги, товари для дітей, для дому, і велику побутову техніку.
А в соціальних мережах в ТОПі техніка, харчові продукти, будматеріали, товари для тварин.
Що заважає українцям купувати в інтернеті частіше?
Як правило, українці утримуються від покупок в інтернеті по ряду причин:
– Немає такої звички;
– Недовіра магазинах і фотографій / відео товарів. Покупці не завжди вірять, що доставлена покупка буде відповідати тому, що вони бачать на сайті.
– У багатьох населених пунктах залишилися проблеми з доставленням певної категорії товарів або з терміном доставлення цих товарів.
Зокрема, практично не купують товари в інтернеті жителі малих населених пунктів, в яких погано працює доставлення, і люди старшого віку. Проте бар’єри до онлайн-покупок в динаміці значно зменшуються.
Крім того, ще однією причиною, відразливих інтернет-покупців від онлайн-покупок, є високий рівень шахрайства. З різного роду обманом зіткнулися приблизно 35% опитаних.
Серед найчастіших проблем інтернет-покупців — неможливість повернути пошкоджений товар або покупка неіснуючих товарів, які шахраї реалізують за привабливою ціною. Як правило, покупці намагаються розв’язувати питання самостійно, ведучи діалог з продавцем. І досить невелика частина звертається в правоохоронні органи.
Яким способам оплати українці надають перевагу?
Згідно з дослідженнями CBR, близько 70-80% дорослого населення України має платіжні карти. Відповідно, оплаті картою в інтернеті віддають перевагу чимало українців.
– 39% інтернет-користувачів оплачує покупки карткою;
– на другому місці за популярністю є накладений платіж;
– 15% все ще оплачує готівкою кур’єру;
– 13% здійснює переклад з карти на карту, як передоплату за товар.
Проте, популярність останніх двох каналів оплати має поступову тенденцію до зниження. А ось наложеним платежем і картою товари оплачують все частіше.
[Subscription]
Нагадаємо, раніше ми писали про те, що європейські банки готуються до створення конкурента Visa і Mastercard.
На нашому сайті використовуються файли cookie для збору інформації в маркетингових цілях. Детально про збір інформації ви можете ознайомитися в «Політиці конфіденційності».