Універсальний автоматизований сервіс Mobile Check введений в промислову експлуатацію 5 січня 2021.
Сервіс допомагає банкам, фінансовим і платіжних сервісів перевіряти статуси заміни SIM-карти безпосередньо перед виконанням високоризикових фінансових операцій, пов'язаних з використанням номера мобільного телефону клієнта.
За даними асоціації, сприятливими передумовами для зростання шахрайств, пов'язаних з викраденням SIM-карт, є велика кількість неідентифікованих абонентів. Наприклад, в Україні таких - понад 80%.
SIM Swapping – шахрайство з викраденням SIM-карт, несанкціонований власником номера перевипуск SIM-карти з метою отримання кодів для відновлення доступів до банківських, поштових сервісів, месенеджерів жертви тощо. Даний вид шахрайства є однією з різновидів викрадення цифровий ідентичності. Даний вид афер дає високий дохід зловмисникам, тому поки є зростаючим трендом у всьому світі, в тому числі в Україні, пише Українська міжбанківська асоціація членів платіжних систем ЕМА.
Отримавши доступ до SIM-картки, шахраї, як правило, відновлюють доступ до онлайн банкінгу, підвищують кредитні ліміти і здійснюють шахрайські перекази всіх наявних грошей жертви на підконтрольні їм картки.
Більш того, аферисти відновлюють доступ до google-аккаунту. А заволодівши копією ідентифікаційних документів, оформляють онлайн-кредити.
Ще один сценарій розвитку подій – відновлення доступу до мессенджерів і розсилка повідомлень всім контактам для подальшого обману контактів жертви.
Для запобігання подібним шахрайствам, Асоціація ЕМА створила сервіс Mobile Check, за допомогою якого банки та фінансові сервіси можуть здійснювати перевірки статусу заміни SIM-карти відразу у трьох найбільших мобільних операторів – Life, Kyivstar і Vodafone.
Перевірка статусу фінансового номеру здійснюється за наступним алгоритмом:
– Банк / фінансовий / платіжний сервіс відправляє номер телефону Держателя в міжнародному форматі через API в Anti-Fraud HUB.
– Anti-Fraud HUB модифікує запит в індивідуальний формат мобільного оператора, а потім маршрутизує запит на його API.
– Мобільний оператор перевіряє чи здійснювався перевипуск SIM-картки.
– Залежно від наявності ознак заміни SIM-картки приходить відповідь або НІ, або ТАК.
– Anti-Fraud HUB перенаправляє відповідь банку / фінансовому / платіжному сервісу.
Якщо були виявлені ознаки несанкціонованої заміни SIM-картки, банки та інші сервіси реалізують заходи з мінімізації ризиків клієнта.
Нагадаємо, раніше ми писали про те, як модернізують платіжну інфраструктуру України в 2021 році.
На нашому сайті використовуються файли cookie для збору інформації в маркетингових цілях. Детально про збір інформації ви можете ознайомитися в «Політиці конфіденційності».