В результаті дослідження, проведеного Think Forward Initiative і Eller College of Management при Університеті Арізони, виявилося, що додатки для складання бюджету призводять до перевитрати коштів.
Всупереч широко поширеній думці про користь подібних сервісів, додатки мають протилежний результат.
Згідно з даними дослідження, дизайн типового додатку для ведення сімейного бюджету показує користувачам яку суму їм залишилося витратити в своєму бюджеті до закінчення «ліміту».
Таким чином, впевненість в наявності «вільних грошей» може бути поштовхом для збільшення витрат, пише finextra з посиланням на дослідження.
Дослідники прийшли до висновку, що з урахуванням того, що до кінця бюджетного періоду доступні кошти стають найбільш помітними, у користувача виникає більша спокуса їх витратити, ніж серед людей, які не користуються подібними додатками.
Отримані результати перегукуються з дослідженням, проведеним Школою бізнесу Джорджа Вашингтона два роки тому. Воно показало, що люди, які використовують інструменти PFM на смартфонах для управління бюджетом і відстеження своїх витрат, з більшою ймовірністю приймають невірні фінансові рішення і накопичують борги.
Такі ж результати показало дослідження GFLEC, яке було проведено серед 1000 дорослих. Так, мілленіали, що користуються програмами для банківського обслуговування, показали, що ті користувачі, які оплачують покупки мобільними платежами, свій поточний рахунок з більшою ймовірністю переоцінюють. У той час як користувачі, що використовують додатки на своєму смартфоні для відстеження витрат, як правило, не краще справляються з цим завданням, ніж ті, хто цього не робить. Зокрема, чверть досліджуваних, що використовують смартфони для відстеження витрат, повідомили про перевитрату коштів на своїх рахунках. Для порівняння, про перевитрату повідомили тільки 20% з тих, хто свої смартфони для ведення бюджету не використовував.
Доцент кафедри маркетингу Еллерского коледжу менеджменту Університету Арізони Анастасія Почепцова Гош зазначає, що додатки для складання бюджету в цілому корисні для усунення когнітивних помилок і мотиваційних упереджень, пов’язаних із запам’ятовуванням, розрахунком, творчим розподілом і інтерпретацією бюджету, разом з тим вони додають нове питання про впевненість в наявних грошах.
За її словами, надання користувачам заздалегідь визначеної суми грошей, яку вони можуть витратити, являє собою «мету» витрат. Простіше кажучи, люди схильні витрачати помітно більше, коли впевнені, що у них залишилися гроші в бюджеті.
Проте, протистояти подібному ефекту все ж можна, впевнені фахівці. Успішними виявилися такі інструменти, як надання користувачам менш точної інформації про бюджет. Зокрема, повідомлення діапазонів, а не конкретних сум. Також допомогли повідомлення про те, що користувачі можуть перенести гроші, що залишилися в бюджеті, на наступний бюджетний період та дозвіл оновлювати свій бюджет в разі необхідності протягом бюджетного періоду.
Нагадаємо, раніше ми писали про те, що в локдаун кількість інтернет-замовлень зросла в 1,5 рази.
На нашому сайті використовуються файли cookie для збору інформації в маркетингових цілях. Детально про збір інформації ви можете ознайомитися в «Політиці конфіденційності».