У 2020 році МФО компанії підписали Кодекс професійної етики, покликаний захистити права позичальників і кредиторів.
Розроблений даний документ і затверджений Всеукраїнською Асоціацією Фінансових Компаній з урахуванням законодавства про регулювання ринків фінпослуг України для вдосконалення добропорядної комерційної практики.
Серед цілей кодексу - забезпечення захищеності і спокою споживачів фінпослуг, впевненості контролюючих органів у тому, що український ринок успішно регулюється. У свою чергу, власникам бізнесу та інвесторам документ дає розуміння, що МФО в Україні працюють відповідно загальноєвропейським стандартам.
Як повідомили представники НБУ на круглому столі в рамках підписання кодексу, розробка коректної моделі регулювання мікрокредитування істотно прискорить розвиток економіки держави, а також дозволить всім досягти збалансованої взаємодії між споживачами фінпослуг, регуляторами і кредиторами.
Варто нагадати, що з червня поточного року до НБУ перейшов мандат з нагляду і регулювання ринку мікрокредитування. Контролювати і вести нагляд за МФО буде спеціально створений підрозділ.
Положення Кодексу професійної етики МФО
Основні положення даного кодексу спрямовані на створення в Україні єдиних стандартів роботи кредитних компаній з боржниками, які б відповідали міжнародним вимогам.
Так, серед основних пунктів виділяються заходи, які забезпечують захист прав споживачів кредитних продуктів і стандарти взаємодії Кредитора з Боржником.
Більше 20 найбільших мікрофінансових організацій, які підписали Кодекс, зобов’язуються:
– Не розкривати відомості про боржника, процес стягнення боргу та суми третім особам без згоди боржника на це.
– Впроваджувати, дотримуватися і регулярно оновлювати систему захисту конфіденційної інформації клієнтів МФО і систему захисту персональних даних боржників.
– Повідомляти боржника, якщо телефонна розмова з ним записується
– Брати до уваги прохання боржника про час телефонної розмови. У разі доцільності – про час і місце особистої зустрічі.
– Також акцентується, що бажано, щоб співпрацю з боржником вів один менеджер, той, з яким боржник раніше успішно взаємодіяв або висловлював бажання комунікувати.
У Кодексі акцентується, що в рамках заходів з врегулювання простроченого боргу неприпустимими є:
– Дії, які ставлять під загрозу здоров’я, честь, життя або гідність фізичних осіб. Заборонено насильство, використання погроз, сили до боржника або членів його сім’ї.
– Неприпустимо використання нецензурної лексики або вчинення інших дій, що порушують громадський порядок.
– Також Кодекс забороняє співробітникам кредитора надавати боржнику неправдиві відомості про приналежність їх до представників органів державної влади, місцевого самоврядування або правоохоронних органів.
– Неприпустимо надання позичальникам помилкових даних про наслідки для них у разі невиконання боржником своїх зобов’язань.
– Обмежується час взаємодії з боржником – заборонено турбувати боржників або їх представників нічними дзвінками. Зокрема, з 22.00 до 7.00 в будні і з 20.00 до 8.00 в свята і вихідні.
– В цілому, загальна кількість взаємодій з боржником не повинна бути більше 5 раз на добу.
Слабкі місця в ринку мікрокредитування
Експерти також піднімають найбільш вразливі моменти в галузі мікрокредитування, з якими є можливість впоратися завдяки об’єднанню спільних зусиль учасників ринку і держави.
Серед актуальних питань – досить складний механізм впровадження верифікації користувачів для зниження шахрайських операцій.
Варто відзначити, що в Україні розробляється законодавство про платіжні послуги і про регулювання фінпослуг для регулювання роботи МФО, лізингових компаній та ломбардів.
Нагадаємо, раніше ми писали про те, що власники Apple Card тепер можуть здійснювати онлайн-платежі з ПК.
На нашому сайті використовуються файли cookie для збору інформації в маркетингових цілях. Детально про збір інформації ви можете ознайомитися в «Політиці конфіденційності».