За даними Національного банку України, у ІІІ кварталі 2021 року НБУ отримав та опрацював майже 29 тисяч звернень споживачів фінансових послуг.
Згідно з даними звіту про роботу Нацбанку зі зверненнями споживачів фінпослуг, у третьому кварталі кількість звернень до НБУ продовжила зростати.
Здебільшого, споживачі звертаються зі скаргами через контакт-центр НБУ, до якого протягом кварталу надійшло 17462 дзвінків.
Повідомляється, що кількість дзвінків у контакт-центр зросла на 10%, раніше ця кількість становила 15857. А кількість письмових звернень зросла з 9623 до 11344 – тобто на 18% - в порівнянні з другим кварталом.
Зазначається, що найбільше скарг споживачів стосувалися роботи понад 300 небанківських фінустанов, включаючи страховиків. Загалом зафіксовано 8716 письмових звернень, а також 5755 дзвінків до контакт-центру.
Здебільшого споживачі фінпослуг зверталися зі скаргами на роботу небанківських фінустанов, які займаються споживчим кредитуванням. Надійшло 7583 звернень, або 87% від усіх. З них 4959 звернень стосувалися їхньої колекторської діяльності. На другому місці за кількістю звернень – питання щодо діяльності страхових компаній – 1 071 звернення (тобто близько 12%). А щодо діяльності кредитних спілок та ломбардів було 50 звернень.
Найпоширеніша тема як письмових звернень, так і дзвінків до контакт-центру – врегулювання заборгованості та неетична поведінка колекторів та кредитних установ. Близько 47% споживачів звернулися письмово та 19% – зателефонували до НБУ зі скаргами.
Наголошується, що серед проблемних питань у роботі небанківських фінустанов є нарахування відсотків понад терміну кредитування, суперечки зі страховими компаніями, шахрайство з використанням загублених документів споживачів, а також жорсткі методи стягнення проблемної заборгованості.
За даними Нацбанку, у третьому кварталі до НБУ надійшли скарги споживачів на роботу 46 українських банків. Близько 6% приватних та 8% державних банків мали ознаки порушення прав споживачів фінпослуг. Найбільш поширені питання – правовідносини за кредитними договорами (741 звернення) та електронні платіжні засоби та розрахунки (540 звернень).
Крім того, звернення стосувалися виявлених проблемних питань у роботі банків: випадки шахрайства з рахунками клієнтів, жорсткі дії щодо стягнення проблемної заборгованості, нав’язування додаткових послуг.
Варто зазначити, що однією з головних причин зростання кількості звернень до НБУ став новий закон №1349-IX щодо врегулювання колекторської діяльності, який набув чинності з 14 липня 2021 року.
Нагадаємо, раніше ми писали про те, що британська компанія Revolut зареєструвала юрособу в Україні.
На нашому сайті використовуються файли cookie для збору інформації в маркетингових цілях. Детально про збір інформації ви можете ознайомитися в «Політиці конфіденційності».