Регулятор передбачив заходи впливу по відношенню до банків за порушення законодавства про захист прав споживачів фінансових послуг.
Зокрема, в нормативно-правовому акті Нацбанку від 19.03.2021 № 1349-IХ є вимоги щодо етичної поведінки під час врегулювання простроченої заборгованості.
У своєму повідомленні НБУ зазначає, що Закон передбачив нові заходи впливу до кредитодавця і колекторських компаній за порушення прав споживачів при врегулюванні простроченої заборгованості.
Так, регулятор має право застосовувати до банків заходи впливу – письмове застереження або штрафні санкції за порушення прав споживачів фінпослуг. Штрафні санкції, відповідно до закону, можуть коливатися в розмірі від 300 до 8000 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян в залежності від виду порушення.
Зокрема, такі заходи впливу передбачені українським законодавством – статтею 41-1 Закону України «Про фінансові послуги та державне регулювання ринків фінансових послуг».
Так, зазначені зміни внесені до Положення про застосування Національним банком України заходів впливу постановою Правління Національного банку України від 5 липня 2021 № 70.
Повідомляється, що Постанова набирає чинності з 14 липня 2021 – одночасно з введенням в дію Закону України № 1349-ИХ «Про внесення змін до деяких законів України щодо захисту споживачів при врегулюванні простроченої заборгованості».
Нагадаємо, раніше ми писали про те, що українські банки впроваджують гібридний формат роботи.
На нашому сайті використовуються файли cookie для збору інформації в маркетингових цілях. Детально про збір інформації ви можете ознайомитися в «Політиці конфіденційності».