НБУ: на що скаржаться споживачі фінпослуг?

  • Юлия
  • 11.08.2020 874

За даними регулятора, протягом другого кварталу поточного року в НБУ надійшло 9400 звернень громадян.

Як свідчать дані звіту про роботу зі зверненнями споживачів фінансових послуг, це приблизно стільки ж, скільки було зафіксовано кварталом раніше.

Здебільшого, українці звертаються зі скаргами в контакт-центр. Кількість дзвінків зросла в другому кварталі до 6104 звернень - на 10%. Зверталися споживачі в основному за роз'ясненнями в зв'язку з карантинними обмеженнями.

Крім цього, у другому кварталі 2020 року збільшилась кількість звернень в контакт-центр по роботі фінансових компаній. За даними НБУ, це пов’язано, в першу чергу, з вступом в дію закону про «спліт» – з 1 липня 2020 року. З того моменту більшість небанківських фінансових установ перейшло під нагляд НБУ.

Кількість письмових звернень при цьому залишилося практично на колишньому рівні – 2320 звернень, зростання склало 2%. У той же час, близько 87% письмових звернень мали відношення до роботи банків.

Ключові теми, з якими споживачі зверталися в НБУ, стосувалися умов кредитних канікул (430 дзвінків і 270 письмових звернень), правомірності надмірно жорстких дій банків в питаннях стягнення кредитної заборгованості (382 дзвінків і 268 листів), складності в знятті з депозиту валютних коштів (77 дзвінків і 58 листів).

Серед найбільш частих скарг – списання банками коштів з зарплатного рахунку для погашення боргів за кредитами, введення нових комісій без попередження, самовільна зміна тарифів обслуговування без своєчасного інформування, непрозоре розкриття інформації про акційні пропозиції в рекламі.

Близько третини звернень – 623 випадки – мали ознаки порушення прав споживачів фінпослуг.

Нагадаємо, раніше ми писали про те, що друкувати фіскальні чеки дозволили на будь-якому принтері.

avatar

Читайте також

На нашому сайті використовуються файли cookie для збору інформації в маркетингових цілях. Детально про збір інформації ви можете ознайомитися в «Політиці конфіденційності».