ТОП-6 кіберзагроз для малого та середнього бізнесу у 2022

  • Юлия
  • 10.01.2022 461

У рамках проекту USAID Cybersecurity Activity компанія Intelli Group визначила з якими проблемами та загрозами найчастіше стикаються малий та середній бізнес та на що керівникам слід звернути увагу.

Про важливість кібербезпеки для МСБ-компаній розповіла Галина Завадовська, СЕО компанії Intelli Group, учасника Кіберакселератора, який реалізує команда SocialBoost.

На думку фахівців, наразі актуальні основні 6 загроз та проблем, які необхідно вирішувати вже зараз, пише ubr.

У вік інтернету складно уявити побудову успішної бізнес-моделі без кіберпростору. Істотні корективи у роботу малого та середнього бізнесу внесла пандемія COVID-19, яка вплинула на повсякденне життя більшості жителів планети та перевернула економічні ринки.

Бізнес все частіше переходить на віддалену роботу, що призводить до розвитку кіберпростору і водночас збільшення кількості кібератак на даний кіберпростір. Проте, не всі представники бізнесу досить ясно усвідомлюють потреби у витратах на захист компанії від кіберзагроз. Як правило, така ситуація триває доти, доки власник не зіткнеться з кібератакою, яка може призвести до великих збитків, спричинених блокуванням процесів, сервісів підприємства, фінансових втрат, а в гіршому випадку до повної зупинки чи втрати бізнесу.

Кількість шахрайств у мережі інтернет за останні 2 роки суттєво зросла. Україна знаходиться на 17-му місці за кількістю кібератак у світі, а 50% усіх кібератак припадає на компанії малого та середнього бізнесу.

Отже, на що варто звернути увагу в 2022 році і якими проблемами варто зайнятися, щоб убезпечити себе від атак хакерів?

Відсутність захисту баз даних

База персональних даних клієнтів, бухгалтерська та фінансова інформація, листування з клієнтами або партнерами, звіти до контролюючих органів тощо. Отримавши доступ до слабко захищених баз даних шахраї отримують величезні можливості залишити без грошей бізнес та його клієнтів.

Відсутність захисту периметра

Відсутність настроєного захисту мережі, серверів, а також кінцевих пристроїв, відсутність систем моніторингу та резервного копіювання призводить до зламування IT-інфраструктури.

Незахищеність каналів передачі інформації

Практично весь бізнес, присутній у мережі, потребує доступу до своєї IT-інфраструктури 24/7 з будь-якої точки світу. Для ефективної роботи компанії потрібен надійний, швидкий, безпечний канал передачі інформації. З цієї причини зловмисники замість атаки на IT-інфраструктуру обирають атаку на канали передачі інформації, оскільки не завжди вони перебувають під надійним захистом.

Слабкий захист сайту

Сайт – обличчя компанії, а недостатній його захист може призвести до втрати довіри з боку споживача. DDoS-атаки – одна з найчастіших проблем, із якими стикається середній та малий бізнес. DoS у перекладі з англійської Denial of Service «відмова в обслуговуванні» – це хакерська атака на обчислювальну систему з метою довести її до відмови. Таким чином, створюються умови, за яких користувачі системи не можуть отримати доступ до сайту, або цей доступ буде суттєво ускладнений. Створивши непомірне навантаження на ресурс, шахраї можуть отримати доступ до критичної інформації, яка міститься в особистому кабінеті користувачів. Однак нерідко такі атаки є мірою економічного тиску, метою якого може бути позбавлення прибутку конкурентів або шантаж з метою отримання викупу.

«Кульгавий» антивірусний захист

Нажаль, на сьогоднішній день слово «вірус» – одне з найбільш уживаних у світі, у тому числі в інформаційному середовищі. Щоденно з’являються нові комп’ютерні віруси. Як правило, їх ціль – збирання інформації, шифрування інформації або впровадження шкідливих дій. І не всі представники бізнесу мають достатній рівень захисту на комп’ютерах, із яких здійснюється ведення бізнесу.

Недостатній захист програм та додатків

Малий та середній бізнес використовує для спілкування з клієнтами ті сервіси та програми, які дозволяють швидко та ефективно взаємодіяти із замовниками. Але не завжди робоча та особиста пошта, мессенджери та інші програми мають високий рівень захисту. У разі злому мессенджерів, пошти та інших програм, шахраї отримують з них конфіденційні дані клієнтів та розсилають через них шкідливу інформацію. Це може призвести до втрати коштів, клієнтів та репутації.

Експерти рекомендують МСБ ідентифікувати ризики та загрози і якнайшвидше приступити до впровадження кіберзахисту в компанії. Ідентифікація ризиків та загроз починається з аудиту, за результатами якого формується звіт. На його підставі будується проект захищеної ІТ-інфраструктури. Для проведення аудиту потрібно залучення кваліфікованих спеціалістів. За підсумками їхньої роботи буде визначено, які етапи слід пройти бізнесу, щоб стати захищеним.

Крім того, дуже важливо запровадити організаційні рішення. Зокрема, співробітники компанії повинні пройти навчання та тренування, щоб розуміти, як діяти при кібератаці, куди звертатися та знати свої обов’язки.

Підписатися на розсилку

Нагадаємо, раніше ми писали про те, що Київ увійшов до ТОП-50 найкращих екосистем для стартапів у світі.

avatar

Читайте також

На нашому сайті використовуються файли cookie для збору інформації в маркетингових цілях. Детально про збір інформації ви можете ознайомитися в «Політиці конфіденційності».