У чому секрет успіху Coursera & Udemy і тенденції на ринку онлайн-освіти 2020

  • Юлия
  • 27.03.2020 2904

Не секрет, що відкритість і доступність онлайн-освіти сьогодні вкрай висока. Що дозволяє прямо з дому, хоч в Київській області, за 2-3 тижні інтенсивного навчання отримати знання не гірше традиційних університетів, підкріпивши все це сертифікатом Каліфорнійського або Іллінойського університету. Для цього достатньо купити підписку на Coursera і самостійно побудувати модель електронного навчання, який підходить індивідуально вам.

При цьому з ростом ринку online-education з'являється все більше дрібних гравців, які рідко досягають успіху і не завжди відрізняються якістю як самої подачі матеріалу, так і рівнем сервісу. Аналізуючи явних лідерів на ринку дистанційного навчання, ми задалися питанням, що робить їх такими успішними. Правильна модель прайсингу? Курси від престижних коледжів та університетів? Або набір функцій самої платформи електронного навчання?

Сьогодні ми хотіли б зосередитися на останньому факторі і спробувати з’ясувати яким функціоналом володіє веб-сайт компанії в сфері електронного навчання, який допомагає бізнесу рости і завойовувати довіру мільйонів користувачів.

Що відбувається на ринку України?

Все настільки динамічно і швидко розвивається, що запропонована статистика “вчора”, буде вже сильно відставати від реальної картини “сьогодні”. Тим більше в умовах карантину, всесвітньої кризи і глобальної трансформацію ринків, в тому числі онлайн освіти.

Але в цій статті ми не будемо концентруватися на тому, які наслідки будуть після всієї цієї історії з короновірусом – цією інформацією вже давно заповнені всі новинні медіа. Ми ж не будемо зайвий раз обговорювати цю тему і глибоко в неї занурюватися, а почнемо з пари чисел актуальних для ринку України. А також представимо загальні факти і прогнози експертів щодо кон’юнктури світового ринку онлайн-освіти (без поправки на поточну кризу).

Нещодавно CMO of PSP Platon Гела Слюсарчук опублікував пост в фейсбуці, де поділився цифрами, що показують динаміку ринку онлайн-освіти. На графіку можна побачити, що обороти компаній впали на 8,2%. Що виглядає цілком оптимістично в порівнянні з дрібними і середніми онлайн-ритейлерами, обороти яких впали на 21%. При цьому важливо враховувати, що дані компанії Platon можуть відрізнятися від ринкових, але вони явно відображають поточну ситуацію.

Якщо орієнтуватися тільки на грошовий потік власників бізнесу e-education, які адаптуються до нових умов виживання, то картина навряд чи зможе порадувати: більшість людей як не хотіло вчитися, так і не хоче. А під час карантину, не всі підтримують ідею інвестувати в покупку онлайн-курсів, коли потрібно фокусуватися на покупці товарів першої необхідності.

Але, якщо ми подивимося на ситуацію під іншим кутом, то побачимо помітне зростання трафіку за рахунок масового відкриття безкоштовних доступів до онлайн-курсів, знижок на вебінари на період карантину. Можна припустити, що це явно вплине на зміну парадигми бажаючих вчитися, а також дозволить відкрити для себе нові канали освіти, перш як фінансово недоступних, так через брак часу.

Тенденції в UI / UX для майданчика електронного навчання

Для початку давайте поглянемо на ринок цифрової освіти, його основні тенденції, ключових гравців і перспективи.

Факт № 1

Експерти прогнозують, що через 5 років обсяг світового ринку онлайн-навчання досягне цифри в $ 325 млрд. Можливою причиною є високий попит на дешеві освітні послуги з гнучкими схемами навчання і постійно зростаюча потреба в корпоративному навчанні.

Факт № 2

За прогнозами, незважаючи на загальний тренд, обсяг ринку “самостійного” онлайн-навчання скоротиться до 33,5 млрд доларів через пару років.

Як повідомляють провайдери послуг в e-освіті, причина такого падіння полягає в тому, що студенти, як правило, відмовляються від курсів на півдорозі без оплати сертифіката. Це впливає на загальну ефективність і прибутковість таких платформ.

Факт № 3

Корпорації стають ключовими користувачами моделі онлайн-освіти. Співробітники 77% американських компаній приєднуються до training camps, організованим Udemy і Coursera.

Корпорації вибирають платформи електронного навчання, так як це ефективний і швидкий спосіб розвитку компетенції персоналу – як з точки зору витрат за часом, так і грошових ресурсів. Крім того, віртуальні курси, на думку експертів, можуть збільшити так званий “retention of knowledge” до 25-60%.

Факт № 4

Опитування від “American Society for Training and Development” 2500 компаній показало, що у тих, у кого є «комплексні програми навчання», дохід на одного співробітника вище на 218%, а прибуток – на 24%. Це дуже наочно демонструє, що інвестувати в навчання співробітників все таки варто.

Як ми говорили вище, на ринку безумовним лідером універсальної web-освіти є Coursera – платформа з сотнями курсів з кожного предмету та дисципліни. Але є також гравці, які завдяки гнучкому прайсингу і спеціальній методології подачі матеріалу не сильно відстають від конкурента: 

● Udemy – світовий постачальник послуг електронного навчання, орієнтований як на дорослих професіоналів, які прагнуть нових знань, так і на студентів, що бажають вийти за рамки університетських програм.      

● Pluralsight – портал, де ви покращуєте свої технічні навички. Спеціалізується на IT сертифікації.      

● Skillsoft – універсальний центр корпоративного навчання для поліпшення навичок в побудові бізнес-процесів.  

● Udacity – ще одна платформа для оволодіння різними технологіями; пропонує заняття з програмування, AI / ML, data science і т. д.      

● Mind Tools – великий вибір курсів з самоорганізації, особистої ефективності, кар’єрного росту і тощо.    

● Docebo – середовище для однодумців, де учні можуть обговорювати ідеї і ділитися знаннями.      

Основні можливості платформи електронного навчання

Найбільш популярні майданчики відгуків, де реальні користувачі публікують сотні фідбеків про їхній досвід проходження онлайн-курсів, говорять про те, що основне невдоволення у них викликає слабка або недопрацьована функціональність платформи. Це і змушує в більшості своїй переривати навчання на півдорозі.

Тоді питання: які можливості є ключовими для порталів з онлайн-курсами? Ми провели невелике дослідження і на власному досвіді протестували кілька найпопулярніших порталів, представлених вище. І вирішили поділитися кількома ключовими моментами, як з точки зору користувача, так і з точки зору маркетингової складової.

Запропонуйте trial період

В основі послуг дистанційного навчання лежить комерційна концепція. Учні порівнюють онлайн-курси, скачують навчальні програми і тільки після цього приймають рішення зареєструватися або отримати безкоштовну пробну версію продукту. Останнє дуже важливо, тому що на відміну від реальних покупок, студенти не можуть перевірити те, що вони купують. Деякі платформи, наприклад та ж Coursera, пропонують безкоштовну реєстрацію на пробний період, який зазвичай становить до 7 днів. А для того, щоб продовжити навчання, відкрити доступ до практичних завдань і отримати сертифікат, необхідно сплатити підписку.

Інші портали, такі як Skillsoft, надають безкоштовні демо версії з тимчасовим доступом до контенту. Незалежно від того, в якій формі представлена демонстрація продукту, вона створює відчуття довіри, надійності і поваги. Це дозволяє користувачам вірити, що у них є свобода вибору. 

OMG! Я хочу пройти все

Перша думка, яка може прийти в голову, коли ви заходите на такий сайт, як Udacity – “O боже! Я не знаю, що вибрати”. Платформи онлайн-навчання хваляться величезною кількістю курсів: Coursera має 2400 онлайн-класів, а Udemy б’є всі рекорди, пропонуючи 130 000 програм, на відміну від Docebo, який надає доступ тільки до 20 безкоштовним курсам.

Незалежно від того, наскільки багато онлайн-класів ви пропонуєте, варто переконатися, що учні можуть легко знайти необхідний курс в представленому каталозі.

Наприклад, Udemy відмінно справляється з цим. Після введення ключових слів в пошуковому рядку, система пропонує результати, згруповані за категоріями. Наприклад, якщо ви прийняли рішення заглибитися в основи цифрового маркетингу, Udemy запропонує відфільтрувати найбільш підходящі для вас курси, виходячи з рейтингу, рівня базових знань та інших особливостей.

Ваш пробний період закінчено, щоб продовжити навчання – оплатіть підписку 

Цінова політика є ще одним фактором, що впливає на вибір учнів. Ви можете продавати базові курси, з необмеженим за часом лімітом або пропонувати щомісячну передплату. У будь-якому випадку процес покупки повинен бути зрозумілим, швидким і безпечним. Для користувача важливо в момент переходу до оформлення замовлення побачити різні методи оплати.

Оператор Платежі Онлайн надає набір інструментів для прийому платежів на сайтах освітніх проектів і навчальних платформ. У тому числі Apple Pay, GooglePay, Visa Checkout, Masterpass і Простір. Підключивши свою освітню платформу до системи PSP Platon, ви також отримаєте доступ до інструментів реккарінга та регулярних платежів, інвойсингу, розщеплення платежів тощо.

Ваше завдання – переконатися в тому, що незалежно від вибору клієнтом методу оплати, транзакція буде виконана миттєво і без ризику шахрайства.

Сила персоналізації

При розробці платформи електронного навчання важливо враховувати больові точки вашої цільової аудиторії. Наприклад, як більш просунуті платформи, Ви можете синхронізувати календар з дедлайнами курсу, налаштовувати повідомлення або зробити запит на отримання звіту на етапах навчання. Наприклад Coursera пропонує такі призначені для користувача опції в акаунтах:

● встановити часовий пояс і мова;      

● підключити профілі LinkedIn;      

● додати календар;      

● можливість виділяти і зберігати нотатки;      

● мобільна адаптація платформи      

● текстовий режим лекції під час відтворення відео.   

Ще кілька особливостей, які слід враховувати при створенні платформи електронного навчання:

●особистий кабінет для вчителів і функціональність, що дозволяє їм завантажувати свої курси високої якості;      

● тестування, вікторини, курсові роботи та створення кейсів;      

● підтримка різних мультимедійних файлів і форматів;      

Якісний саппорт

На етапі планування розробки платформи електронного навчання важливо визначити, як ви будете обробляти запити клієнтів. Як з цим справляються топові платформи? Coursera має добре структурований довідковий центр з темами, де можна знайти відповіді на актуальні питання. Якщо у користувача є певний запит, він може зв’язатися з командою по електронній пошті. У той же час, Skillsoft пропонує зв’язатися з технічним фахівцем за допомогою Live Help, телефоном або електронною поштою.

Також важливо відзначити, що оперативна служба підтримки в процесі оплати вкрай важлива, оскільки це сильно впливає на лояльність ваших клієнтів. Тому, якщо ви вирішите почати співпрацю з PSP Platon, ви можете спокійно закрити це питання. Адже наш Customer Support відрізняється високим рівнем сервісу і оперативності на ринку платіжних провайдерів.

На що звернути увагу

Провайдери послуг онлайн-навчання докорінно змінили весь освітній сектор. А отримання сертифікатів в різних дисциплінах стало набагато простіше. При цьому корпоративне навчання і питання про підвищення рівня компетентності персоналу більше не є проблемою для власників бізнесу.

Все це завдяки потужній багатофункціональності таких сайтів, як Udemy і Coursera, включаючи:

● безкоштовні пробні версії;      

● альтернативні варіанти оплати;      

● персоналізацію налаштувань облікового запису;      

● професійну клієнтську підтримку;      

● простий у використанні каталог курсів.      

Ми дуже сподіваємося, що ця стаття допоможе вам у створенні власного порталу для електронного навчання, а також дасть можливість подивитися під іншим кутом на модель онлайн-освіти.

Підписатися на розсилку

Якщо ви бажаєте дізнатися детальніше про умови співпраці з компанією PSP Platon, залишайте заявку на сайті або пишіть на пошту support@platonline.com . Після чого з вами в найкоротші терміни зв’яжеться наш менеджер і розповість про можливості платіжного рішення для освітніх організацій.

Читайте також


Warning: Undefined array key "wmuPhraseDoingUpload" in /home/platon00/platon.ua/www/wp-content/plugins/wpdiscuz/options/class.WpdiscuzOptions.php on line 1284

На нашому сайті використовуються файли cookie для збору інформації в маркетингових цілях. Детально про збір інформації ви можете ознайомитися в «Політиці конфіденційності».


Warning: Undefined array key "wmuPhraseDoingUpload" in /home/platon00/platon.ua/www/wp-content/plugins/wpdiscuz/options/class.WpdiscuzOptions.php on line 1284