AntiFraud HUB від Асоціації ЕМА запобіг шахрайству на суму 4,5 млн

  • Юлия
  • 09.02.2022 206

Асоціація ЕМА у червні минулого року запустила міжбанківський сервіс відстеження та блокування шахрайських операцій Fraud Payments Tracker.

Сервіс допомагає банку, в якому обслуговуються жертви шахрайства, миттєво та в автоматичному режимі поінформувати банк отримувача про шахрайський переказ.
На даний момент у систему інтегрувалося кілька українських банків, першим з яких став А-Банк.
За даними ЕМА, сервіс Fraud Payments Tracker створено для підрозділів моніторингу, протидії шахрайству та безпеці банків України, Білорусі, Молдови та Казахстану, де несанкціоновані перекази здійснюються на картки українських емітентів або через українські платіжні сервіси.

У грудні 2021 року до системи також приєднався та інтегрувався по API на автоматичне отримання алертів про несанкціоновані платежі Монобанк. Тепер, через сервіс Fraudulent Payments Tracker, банки в онлайн режимі відправляють алерти, що дозволяє миттєво зупиняти несанкціоновані перекази.

На даний момент вже відомі перші результати від роботи сервісу та А-Банку. Так, за перші 7 місяців проекту з А-Банком 8 банків відправили 544 алерти на загальну суму 4 526 104 грн. З них:

більше 60% – це шахрайські операції, вчинені власниками карток під впливом методів соціальної інженерії;

31,43% – несанкціоновані власниками карток платежі;

7,7% – підписки за ненаданий товар чи послугу.

Повідомляється, що А-банк заблокував угоди та встановив обмеження на функціонування рахунків отримувачів несанкціонованих платежів на загальну суму понад 4,5 млн. грн.

Так, за 2019-2020 рік зловмисники шляхом шахрайства в Інтернеті та з використанням методів соціальної інженерії обдурили громадян понад півмільярда гривень – а якщо бути точніше, на 633,4 млн грн. Тому метою створення сервісу є поєднання між собою банків, платіжних сервісів та правоохоронних органів для ефективного реагування на інциденти платіжного шахрайства та кіберзлочину. Скорочення часу реагування на скоєні правопорушення допоможе оперативно виявляти та затримувати правопорушників, а також відповідним чином розслідувати такі злочини, зазначила заступник директора Асоціації ЄМА Олеся Данильченко.

Як працює сервіс?

● Банк жертви шахрайства надсилає інформацію про деталі несанкціонованих переказів через API/web-інтерфейс AntiFraud HUB.

● AntiFraud HUB визначає банк отримувача несанкціонованих переказів та маршрутизує запит на його API/web-інтерфейс AntiFraud HUB.

● Банк одержувач несанкціонованого переказу перевіряє інформацію та проводить її обробку.

● Відповідь з результатами обробки надсилає до AntiFraud HUB.

● AntiFraud HUB маршрутизує відповідь у банк, надісланий алертом, через API/web-інтерфейс AntiFraud HUB.

Завдяки автоматизації процесів сервіс обробляє алерти та реагує на них протягом 2 секунд.

Сервіс має три інтерфейси:

API – інтерфейс банку жертв шахрайства – передбачає інтеграцію системи банку з AntifraudHUB для автоматизованого відправлення алерту до банку отримувача несанкціонованого платежу після отримання повідомлення про шахрайство від клієнта.

API – інтерфейс банку одержувача шахрайського перекладу – передбачає інтеграцію із системами банку для автоматизованої обробки алерту, отриманого від банку жертв шахрайства.

Web-інтерфейс – розділ у системі Anti-Fraud HUB, в якому співробітники банків можуть відправляти та отримувати алерти в ручному режимі, переглядати статус обробки всіх вхідних та вихідних алертів банку. Використовується за неможливості інтеграції.

Цей пілотний проект продемонстрував можливість ефективної взаємодії з метою зупинення та повернення несанкціонованих платежів за умови автоматизації та проактивної позиції керівництва банку у протидії шахрайству.

Підписатися на розсилку

Нагадаємо, раніше ми писали про те, що через фейкові облікові записи акції PayPal різко впали.

avatar

Читайте також

На нашому сайті використовуються файли cookie для збору інформації в маркетингових цілях. Детально про збір інформації ви можете ознайомитися в «Політиці конфіденційності».