CBR: як змінюються звички українських інтернет-покупців

  • Юлия
  • 25.02.2021 219

Як під час пандемії змінюються звички українських інтернет-покупців? Це з'ясували фахівці компанії CBR, яка проводить маркетингові дослідження в Україні.

За даними Лідії Куліби, керівника роздрібних і фінансових досліджень компанії CBR, компанія опитала тисячу інтернет-користувачів у віці старше 16 років по всій Україні в листопаді 2020 року.

Отже, які ж виявилися результати дослідження основних тенденцій на ринку інтернет-покупок?

Так, відзначається, що інтернетом зараз користується 70% дорослого населення України. До слова ще рік тому ця цифра була на рівні близько 60%. Це побічно свідчить про те, що в період пандемії рівень користування інтернетом значно зріс, пише retailers.

ФОТО: СBR

Згідно з опитуванням, майже 33% дорослого населення, що користується інтернетом, регулярно здійснює покупки в мережі. Кількість українців, які на регулярній основі що-небудь купують в інтернеті, поступово зростає. Більшість користувачів вже мали хоча б разовий досвід покупок онлайн.

Популярні інтернет-покупки

Як правило, на українських сайтах користувачі купують готові страви, медичні товари, будівельні матеріали.

На закордонних сайтах воліють купувати книги, товари для дітей, для дому, і велику побутову техніку.

А в соціальних мережах в ТОПі техніка, харчові продукти, будматеріали, товари для тварин.

Що заважає українцям купувати в інтернеті частіше?

Як правило, українці утримуються від покупок в інтернеті по ряду причин:

– Немає такої звички;

– Недовіра магазинах і фотографій / відео товарів. Покупці не завжди вірять, що доставлена ​​покупка буде відповідати тому, що вони бачать на сайті.

– У багатьох населених пунктах залишилися проблеми з доставленням певної категорії товарів або з терміном доставлення цих товарів.

Зокрема, практично не купують товари в інтернеті жителі малих населених пунктів, в яких погано працює доставлення, і люди старшого віку. Проте бар’єри до онлайн-покупок в динаміці значно зменшуються.

Крім того, ще однією причиною, відразливих інтернет-покупців від онлайн-покупок, є високий рівень шахрайства. З різного роду обманом зіткнулися приблизно 35% опитаних.

Серед найчастіших проблем інтернет-покупців — неможливість повернути пошкоджений товар або покупка неіснуючих товарів, які шахраї реалізують за привабливою ціною. Як правило, покупці намагаються розв’язувати питання самостійно, ведучи діалог з продавцем. І досить невелика частина звертається в правоохоронні органи.

Яким способам оплати українці надають перевагу?

Згідно з дослідженнями CBR, близько 70-80% дорослого населення України має платіжні карти. Відповідно, оплаті картою в інтернеті віддають перевагу чимало українців.

– 39% інтернет-користувачів оплачує покупки карткою;

– на другому місці за популярністю є накладений платіж;

– 15% все ще оплачує готівкою кур’єру;

– 13% здійснює переклад з карти на карту, як передоплату за товар.

ФОТО: CBR

Проте, популярність останніх двох каналів оплати має поступову тенденцію до зниження. А ось наложеним платежем і картою товари оплачують все частіше.

[Subscription]

Нагадаємо, раніше ми писали про те, що європейські банки готуються до створення конкурента Visa і Mastercard.

avatar

Читайте також

На нашому сайті використовуються файли cookie для збору інформації в маркетингових цілях. Детально про збір інформації ви можете ознайомитися в «Політиці конфіденційності».