Підсумки Digital Lending-2020: тренди мікрофінансового ринку

  • Юлия
  • 04.12.2020 590

У минулу п'ятницю відбулась одна з найбільших подій у світі мікрокредитування - конференція Digital Lending-2020. Обговорити тренди цифрового кредитування, онлайн-кредитування малого і середнього бізнесу, захист прав споживачів, цифрову безпеку і маркетингові стратегії в карантин зібралися експерти фінансового сектора.

Організатором конференції виступила Українська асоціація Фінтех і інноваційних компаній. Конференція відбулася за підтримки Генерального партнера - fintech-компанії Moneyveo.

Серед партнерів також були: Технологічний партнер - Міжнародне бюро кредитних історій, Ексклюзивний Фінтех-медіа партнер PaySpace Magazine, Money Journey Partner - PSP Platon, Медіапартер - Ukrainian Fintech Hub, ЛІГА.Money, Банк-партнер -ТАСКОМБАНК, Партнер по ідентифікації - Identomat, kniga .biz.ua, AFI.

Цього року команда PSP Platon взяла активну участь в конференції. Модератором панельної дискусії про маркетинг в умовах карантину виступив CMO PSP Platon Гела Слюсарчук, а ведучою конференції – PR-фахівець PSP Platon Лідія Єременко.

За даними Олексія Шабана, заступника голови НБУ, навесні під час першого карантину, відзначалося істотне зниження споживчого кредитування. Однак уже в третьому кварталі банки наростили обсяги на 8%, а кредитні спілки – на 20%.

Умови для розвитку цифрових фінансових послуг в Україні почали формуватися ще до початку карантину, що зіграло важливу роль. Так, на даний момент до системи BankID НБУ приєдналися вже 23 банки, які обслуговують близько 93% власників платіжних карток. Також до системи приєдналися 27 учасників з числа небанківських компаній, з яких більше половини – МФО.

У НБУ відзначають, що на даний момент робота регулятора сконцентрована на низці digital-проектів, які здатні стимулювати розвиток інноваційних фінансових послуг. Ці проекти ґрунтуються, в першу чергу, на зміні законодавства.

«На даний момент в ВР зареєстрований законопроект про платіжні послуги, який називають законом про відкритий банкінг, він вплине і на ринок кредитування. Оскільки модель відкритого банкінгу, яка буде введена цим законом, заснована на тому, що клієнт сам приймає рішення, які компанії мають доступ до інформації про його рахунки, транзакції. Також в рамках цього закону НФУ можуть стати емітентами платіжних карток. Ми готуємо і інші зміни, які будуть регулювати небанківський ринок, в тому числі в галузі охорони прав споживачів», – зазначив Олексій Шабан.

На конференції також були представлені результати пілотного проекту платформи FinSkarga.com.ua, який був створений за підтримки проекту USAID «Трансформація фінансового сектора». З моменту старту проекту «ФінСкарга» на платформі зареєструвалося 877 осіб. Українці досить активно зверталися за допомогою: надійшло понад 760 скарг, з яких 82% – щодо фінансових установ і 18% – банків. Також повідомляється, що 91% скарг отримано на готівкові кредити і 9% – на карткові продукти. Більше половини скарг вирішені і закриті.

Голова Правління UAFIC, Ростислав Дюк зазначив: «Цифрові канали стали чи не єдиним джерело доступу малого та середнього бізнесу до кредитних ресурсів через пандемію COVID. Україна зараз будує власну стратегію фінансової інклюзії під керівництвом Національного банку».

Тонкощами менеджменту в діджитал-кредитуванні з гостями поділилися зарубіжні спікери – ex-CEO Vexcash AG Andre Achtstaetter і Executive Director for Global Markets Creditinfo Paul Randall.

В рамках конференції пройшли панельні дискусії на актуальні теми: «Digital Lending 2.0 Data Impact», «Регулювання та захист прав споживачів», «Роль технологій в digital lending» і «Marketing + Strategy». Будучи фахівцем з великим досвідом в даній сфері, Гела Слюсарчук, модератор панельної дискусії про маркетинг, є частим гостем на провідних профільних конференціях в сфері fintech і ecommerce. До речі, PSP Platon на даний момент є лідером в постачанні платіжних послуг в мікрофінансовому секторі України, обслуговуючи понад 50% гравців онлайн-кредитування.

«В умовах карантину багато компаній, в тому числі МФО, зіткнулися з гострою необхідністю переглянути маркетингові стратегії, вибирати інші інструменти просування, скоротити бюджети і згорнути популярні акції. Скоро настане вже 2021 рік і крім кризи всіх чекає обов’язкова ідентифікація. Річ, яка з великою ймовірністю буде різати конверсійну воронку, оскільки клієнтам буде важче зареєструватися. Саме цих теми ми торкаємося в нашій панельної дискусії», – повідомив модератор панельної дискусії «Marketing + Strategy» Гела Слюсарчук.

В рамках обговорення представники МФО поділилися власними спостереженнями і інсайтами щодо маркетингових стратегій в карантин і віддаленої ідентифікації. Серед найбільш поширених стратегій МФО стала більш чітка сегментація клієнтів, SEO-оптимізація, перерозподіл бюджету на більш актуальні рекламні канали, індивідуальні пропозиції, оптимізація витрат, акції по пролонгації, знижки для повторних клієнтів і ін.

avatar

Читайте також

На нашому сайті використовуються файли cookie для збору інформації в маркетингових цілях. Детально про збір інформації ви можете ознайомитися в «Політиці конфіденційності».