Колекторам посилили обмеження для захисту споживачів

  • Юлия
  • 05.08.2022 118

За даними Нацбанку України, з 5 серпня посилюються вимоги моральної поведінки щодо колекторів з урахуванням скарг.

Зокрема, колеткорам тепер заборонено приходити за місцем роботи боржника, повідомляє прес-служба НБУ.

За даними регулятора, мета цього кроку – захист прав споживачів та інших осіб. Це дозволить забезпечити відповідальне ставлення з боку кредитодавця, нового кредитора чи колектора.

Зазначається, що питання врегулювання простроченої заборгованості залишається найпоширенішим із звернень клієнтів небанківських фінустанов.

Разом з учасниками ринку для посилення та однозначного трактування норм «колекторського закону» було розроблено додаткові вимоги щодо етичної поведінки.

Зокрема, у цьому законі деталізуються окремі процедурні питання, запроваджується заборона на отримання згоди споживача на обробку даних його телефонного довідника та журналу дзвінків з метою врегулювання простроченої заборгованості.

У той же час, споживачі або інші особи мають право фіксувати неправомірну взаємодію, яка може бути передана до Національного банку та використана під час перевірки дотримання вимог щодо етичної поведінки.

Також урегульовано питання передачі даних третіх осіб, які не є поручителями, майновими поручителями чи спадкоємцями. Якщо споживач надає персональні дані третіх осіб, зокрема близьких, це не означає їхньої безпосередньої згоди на взаємодію. Вони мають надати такий дозвіл самостійно.

Крім того, уточнено норми щодо особистих зустрічей зі споживачем або іншими особами. Такі зустрічі мають відбуватися добровільно після отримання окремої згоди на проведення кожної такої зустрічі.

Підписатися на розсилку

Нагадаємо, раніше ми писали про те, що в Україні новий рекорд реєстрації ФОП.

avatar

Читайте також

На нашому сайті використовуються файли cookie для збору інформації в маркетингових цілях. Детально про збір інформації ви можете ознайомитися в «Політиці конфіденційності».