Маркетинг здорової людини: сервіси аналітики для онлайн-бізнесу

  • Юлия
  • 16.04.2020 143

Сьогодні ми хотіли б поговорити про маркетинг-аналітику та про те, яку роль вона відіграє для бізнесу, будь то стартап або вже давно існуючий на онлайн-просторах бізнес.

Також ми розглянемо, які сервіси будуть найбільш інформативні в умовах відсутності власного маркетинг-аналітика, якщо такий вам поки не по кишені.

Як показують дослідження компанії Gartner, бізнес все менше виділяє бюджету на безпосередньо рекламу і все більше - на маркетинг-аналітику і маркетингові дослідження.

Маркетингова аналітика включає використання маркетологами технік і технологій для збору, аналізу, моделювання і візуалізації даних. Це допомагає наочно бачити наявні тенденції і вчасно приймати рішення про рекламні кампанії на основі цих даних.

Отже, перед тим, як приступити до огляду інструментів аналітики, давайте подивимося, які показники важливі для аналізу і що потрібно рахувати.

Brand metrics – згадки бренду. Дана метрика дозволяє побачити, наскільки добре споживачі розуміють, хто ви такі, як часто про вас говорять в мережі і в зв’язку з якими питаннями, чи згадують вас ЗМІ, а також розуміти, які варіанти назви бренду використовують користувачі для пошуку вашого сайту.

Marketing performance. Показники ефективності, завдяки яким можна порахувати ROI (коефіцієнт повернення інвестицій), що дозволяє зрозуміти ефективність вкладень в рекламу.

Conversion metrics. Метрики конверсії, які допоможуть відстежити, скільки відвідувачів доходять до кошика і успішно оплачують товар / послугу на вашому сайті. А на конвесрію, як відомо, може вплинути цілий ряд факторів: призначений для користувача досвід, швидкість відповіді сервера, ціни, підбір платіжних рішень і інструментів.

Тепер давайте подивимося, які сервіси є для бізнесу і що можна аналізувати за їх допомогою.

Google Analytics – безперечний лідер в питаннях аналізу веб-сайтів ось уже понад 10 років. Інструмент має масу плюсів – інтуїтивно зрозумілий у використанні, безкоштовний, легко інтегрується з іншими продуктами Google, в тому числі з Datastudio.

Подивитися тут можна буквально все – найбільш відвідувані сторінки, конверсію, відстежити поведінку користувачів на сайті, інформацію про аудиторію, час перебування на сайті та ін. Загалом, повний набір показників ефективності маркетингу. Цей же інструмент може підказати, куди дивитися для виявлення причин низької конверсії та вчасно виявити, на якому етапі зникають покупці. До речі, однією з причин низької платіжної конверсії є невідповідний або мізерний набір методів оплати.

Наприклад, покупцеві пропонуються невикористовувані в Україні платіжні сервіси (Pay Pal, WebMoney та ін) або можливість оплатити покупки або послуги тільки одним способом. В цьому випадку для підвищення платіжної конверсії доцільніше звернутися до платіжного провайдера, щоб розширити спектр методів оплати на сайті. Наприклад, PSP Platon володіє широким вибором інструментів, незалежно від CMS, на яких вони працюють. Як правило, додавання таких популярних методів оплати на сайті, як Google Pay і Apple Pay істотно підвищують платіжну конверсію, що ви відразу зможете побачити в Google Analytics.

Open Web Analytics – безкоштовна платформа для веб-аналітики з відкритим вихідним кодом. Має повний набір функцій: збір даних про поведінку відвідувачів, звіти, теплові картки сторінок. Правда, є нюанс – без технічних знань тут можна заплутатися, а інтеграція з рекламними сервісами можлива тільки по API.

SimilarWeb – сервіс для відстеження та порівняння своїх позицій з конкурентами. Оснащений безкоштовним і платним набором функціоналу, який дозволяє вдосконалити стратегії залучення платного і органічного трафіку. А також дає можливість проаналізувати тенденції ринку, визначити провідних гравців ринку і поспостерігати за стратегіями конкурентів: пошукові запити, за якими їх знаходять, популярний контент, стратегії проведення рекламних кампаній та ін. 

Плюс сервісу в простому і доступному навіть для технічно непідкованого співробітника. Мінус – в обмежених можливостях безкоштовної версії. Так що для отримання більш розгорнутого аналізу доведеться все-таки витратитися.

Alexa – аналог попереднього сервісу, проте з більш вузьким функціоналом з прицілом на SEO-аналітику. Знадобиться для вивчення конкурентів, стратегії просування в мережі, оптимізації пошукових запитів і коригування своєї рекламної кампанії.

Підписатися на розсилку

Серед головних помилок, яких дотримуються стартапи і новачки в онлайн-бізнесі – це думка про те, що маркетингу і аналітиці варто приділяти увагу тільки при наявності «зайвого бюджету», що вкрай невірно. Краща стратегія –  з самого старту докладне вивчення кращих практик ринку, настройка Google Analitics, автоматизація звітності в Google Sheets і детальне вивчення позицій конкурентів.

Читайте також

На нашому сайті використовуються файли cookie для збору інформації в маркетингових цілях. Детально про збір інформації ви можете ознайомитися в «Політиці конфіденційності».

0
Would love your thoughts, please comment.x
()
x