На що найчастіше скаржаться споживачі фінпослуг в Україні?

  • Юлия
  • 16.02.2021 237

Протягом року Нацбанк отримав і опрацював 49 454 звернення – 15 904 письмових та 33 550 дзвінків до контакт-центру.

Здебільшого скарги українців стосувалися кредитних продуктів та питань, пов'язаних з колекторською діяльністю.

Варто нагадати, що в 2020 році Нацбанк став регулятором небанківських фінансових установ: МФО, страхових, лізингових, факторингових компаній, ломбардів, а також кредитних спілок.

За даними регулятора, найчастіше українці зверталися щодо роботи банків, зокрема, стосовно кредитних договорів – оброблено 2 690 письмових звернень.

Крім того, протягом минулого року отримано 1 594 звернення щодо електронних платіжних засобів і розрахунків, 946 – стосувалися якості обслуговування в банках, 391 – питань по депозитних договорах, 779 – інші проблеми.

Що стосується найбільш поширених тем про роботу небанківських фінансових установ, з кредитних питань надійшло 3 064 звернення, з приводу колекторської діяльності – 2 171 звернення, з обов’язкових видів страхування – 1 271, питання по кредитним спілкам – 326, добровільні види страхування – 228, щодо обробки персональних даних – 189, інші питання – 740 звернень.

Відзначається, що в 40% письмових звернень виявлені ознаки порушень прав споживачів. Так, найбільш типовими порушеннями були наступні:

• агресивна поведінка колекторів

• порушення правил обробки персональних даних споживачів;

• нав’язування додаткових послуг: оформлення кредитної картки при отриманні пенсійної або зарплатної картки, страхування життя при обміні валют тощо;

• зміна тарифів на обслуговування рахунку в банку без попередження споживача;

• неправомірне нарахування відсотків, комісій, штрафів та пені за кредитними договорами;

• внесення неправомірних пунктів в текст договору і порушення норм законодавства України.

Підписатися на розсилку

Таким чином, при зверненні по телефону до контакт-центру найбільш часто задаються питання по кредитах в банках і НФУ, питання про поширення та обробку персональних даних в колекторській діяльності та отримання довідок. Нагадаємо, раніше ми писали про те, що Нацбанк розширить можливості використання платіжних бізнес-карток.

avatar

Читайте також

На нашому сайті використовуються файли cookie для збору інформації в маркетингових цілях. Детально про збір інформації ви можете ознайомитися в «Політиці конфіденційності».