НБУ роз'яснив правила реклами кредитних продуктів та депозитів

  • Юлия
  • 21.05.2020 308

Регулятор прийняв нові вимоги до розкриття банками інформації про споживчі кредити і депозити в рекламі.

Нові вимоги набудуть чинності з 1 вересня одночасно з вимогами до розкриття інформації про фінансові послуги на сайтах банків.

НБУ детально роз'яснив вимоги і дав фінансовим установам додатковий час на адаптацію, враховуючи складність виконання деяких норм в умовах карантину.

Так, нові вимоги включають заборону на розпливчасті і неясні формулювання умов отримання кредиту або розміщення депозиту - умови повинні викладатися в рекламі коротко, ясно і містити основні тези.

Зокрема, для кредиту повинні бути вказані такі дані, як реальна річна відсоткова ставка, максимальний термін і сума кредиту. Для депозиту – в обов’язковому порядку повинна бути вказана відсоткова ставка, терміни вкладу, мінімальна сума і валюта.

Крім того, відповідно до нових правил, реклама фінпослуг не повинна ускладнювати візуальне сприйняття інформації.

Що стосується розкриття інформації про кредити і депозити на сайті банків, вона повинна бути достовірною, актуальною і надаватися в повному обсязі. В інформації про послуги повинна бути зазначена їхня повна вартість для споживача, ризики, умови отримання.

Реклама кредитних продуктів повинна розкрити повну річну відсоткову ставку, періодичність виплати тіла кредиту, комісій та відсотків, загальні витрати споживача (включаючи платежі за супутні і додаткові послуги при їх наявності), а також інформацію про штрафи і нарахування пені в разі прострочення платежів.

У рекламі депозиту банк зобов’язаний вказати відсоткову річну ставку, умови дострокового зняття, термін вкладу, платежі за супутні і додаткові послуги банку тощо. Різного роду уточнення і зауваження не повинні відрізнятися за розміром і кольором шрифту від умов надання послуги.

Крім цього, на сайтах повинні бути калькулятори для розрахунку витрат за користування споживчим кредитам або доходів від розміщення депозиту.

Контролювати дотримання даних вимог до розкриття інформації на сайтах і в рекламі буде профільний підрозділ НБУ – Управління захисту прав споживачів фінансових послуг.

Дані зміни затверджені постановою Правління Нацбанку від 14 травня 2020 №62 “Про затвердження змін до Положення про інформаційне забезпечення банками клієнтів по банківським і інших фінансових послуг”.

Підписатися на розсилку

Нагадаємо, раніше ми писали про те, на що скаржиться український бізнес під час карантину.

avatar

Читайте також

На нашому сайті використовуються файли cookie для збору інформації в маркетингових цілях. Детально про збір інформації ви можете ознайомитися в «Політиці конфіденційності».