Опитування НБУ: бізнес очікує девальвацію гривні та інфляцію

  • Юлия
  • 16.01.2021 332

Згідно з опитуванням, проведеним Нацбанком, український бізнес погіршив оцінки зростання послуг, обсягів виробництва товарів, власного розвитку на тлі посилення карантинних заходів.

За припущеннями бізнесу, обсяги виробництва товарів і послуг в наступні 12 місяців будуть і далі скорочуватися. На думку підприємств, основними факторами, які будуть стримувати розвиток підприємств, є зниження попиту і занадто високі ціни на сировину та матеріали.

Так, індекс ділових очікувань підприємств погіршився, в III кварталі 2020 року він становив 100,8%, а в четвертому - вже 99,6%.

За даними досліджень, зниження індексу відбулося за рахунок погіршення респондентами ряду оцінок. Зокрема, компанії гірше оцінюють фінансово-економічний стан власних підприємств, загальні обсяги реалізації продукції власного виробництва, інвестиційних витрат на обладнання, машини, інвентар та ін.

Крім того, зросли девальваційні та інфляційні очікування. Так, очікувана річна інфляція становить 7,9%, це на 0,9% вище за очікування III кварталу.

Майже 50% респондентів впевнені, що інфляція буде близько 7,5%, а кожен п’ятий опитаний прогнозує інфляцію на рівні 7,5% – 10% в 2021 році. Крім цього, вплив ослаблення гривні на інфляцію відзначили 71,9% опитаних компаній, в той час як в III кварталі показник був 69,4%.

В цілому, 63,6% компаній вважають проінфляційним фактором збільшення витрат на виробництво.

Підписатися на розсилку

Більш того, особливо песимістичні очікування у бізнесу щодо курсу долара. Респонденти очікують, що в середньому курс долара протягом року складе 29,68 грн за долар, а 44,5% підприємств впевнені, що обмінний курс буде коливатися в межах 29,01 – 30 гривень за долар.

Нагадаємо, раніше ми писали про те, що НБУ відклав автоматизацію фінмоніторингу на півроку.

avatar

Читайте також

На нашому сайті використовуються файли cookie для збору інформації в маркетингових цілях. Детально про збір інформації ви можете ознайомитися в «Політиці конфіденційності».