В Україні – найвищий ріст e-commerce серед країн Центрально-Східної Європи

  • Юлия
  • 01.07.2021 138

Згідно з дослідженнями, обсяг ринку e-commerce в Україні зріс на 41% в 2020 році.

Це найбільш високий показник серед країн Центрально-Східної Європи, повідомляється в дослідженні Soul Partners, Baker Tilly Україна і Aequo за підтримки USAID.

Повідомляється, що обсяг e-commerce-ринку в Україні в 2020 році досяг 4 млрд доларів і виріс на 41%. На даний момент він становить 8,8% від загального обсягу роздрібної торгівлі.

За прогнозами фахівців, ринок e-commerce може вирости в 2 рази протягом наступних п’яти років, з урахуванням минулих 5 років – він виріс майже в три рази, пише retailers.

Зростання продажів відзначається по ряду категорій. Найбільш розвиненими i найбільшими за обсягом секторами e-commerce в Україні є електроніка та одяг. З 2016 по 2020 роки обсяг онлайн-торгівлі одягом в Україні зростав в середньому на 26% і досяг 291 млн доларів. При цьому частка онлайну в роздрібній торгівлі одягом склала 6,8% в 2020 році, а середній чек – 24-31 долар.

Разом з тим онлайн-торгівля продуктами харчування склала 150 млн доларів протягом 2020 року. Продукти, як і ліки, є відносно новими категоріями з найбільшим потенціалом до зростання на українському онлайн-ринку.

Протягом минулого року українці віддавали перевагу покупкам в великих відомих маркетплейсах – їх послугами користуються 63%. Решта 37% користувачів купують на спеціалізованих платформах – в онлайн-магазинах товарів для будинку, косметики, одягу, іграшок для дітей.

Серед трендів українського ecommerce в 2020 році – перехід від онлайн-магазину до маркетплейсу. Українці стали частіше користуватися прямою доставкою, а маркетплейси створюють все нові додаткові послуги – зокрема, власні логістичні оператори і платіжні системи.

На даний момент, згідно з дослідженнями, Україна має найнижчий рівень витрат однієї особи на e-commerce на рік – близько 104 доларів в порівнянні з сусідніми країнами.

Разом з тим, український ринок e-commerce мав найвищий темп росту в Центрально-Східній Європі – 41%. У трійку лідерів за темпами зростання електронної комерції також увійшли Польща (зростання 37%) і Чехія (29%).

Підписатися на розсилку

Нагадаємо, раніше ми писали про те, що НБУ розширив можливості застосування корпоративних платіжних карток.

avatar

Читайте також

На нашому сайті використовуються файли cookie для збору інформації в маркетингових цілях. Детально про збір інформації ви можете ознайомитися в «Політиці конфіденційності».