ВР заборонила колекторам неетичне спілкування з боржниками

  • Юлия
  • 22.03.2021 419

За даними прес-служби парламенту, у другому читанні прийнято законопроект № 4241 про захист боржників при врегулюванні простроченої заборгованості.

Свої голоси за даний документ віддали 274 народних депутата. Повідомляється, що з прийняттям цього закону в Україні вперше з'явилося чітке законодавче регулювання роботи колекторських компаній і кредиторів в разі формування "прострочень".

Нагадаємо, нагляд за роботою колекторів з 2020 року здійснює Національний банк.

Протягом трьох місяців після вступу закону в силу НБУ створить публічний Реєстр колекторських компаній, в якому зобов’язані зареєструватися все без винятку гравці цього ринку. Банкам і кредитним організаціям, відповідно до закону, буде заборонено працювати з колекторськими компаніями, які не зареєстровані в єдиному Реєстрі.

Після створення Реєстру протягом місяця всі юридичні особи, які займаються врегулюванням простроченої заборгованості, зобов’язані в ньому зареєструватися. Це дасть їм статус колекторської компанії згідно з чинним законодавством.

У свою чергу, очікується, що споживачі фінпослуг матимуть безкоштовний і цілодобовий доступ до Реєстру, щоб перевірити колекторів.

Допомагати позичальникам захищати свої права, згідно закону, буде НБУ. Зокрема, він буде здійснювати нагляд за дотриманням колекторами законодавства, встановлювати додаткові вимоги до взаємодії зі споживачами, розглядати звернення громадян, захищати їх права в разі порушень.

Відповідно до прийнятого закону, колектори повинні будуть дотримуватися вимог до етичної поведінки при взаємодії зі споживачем. Зокрема, буде обмежено час, кількість і контекст взаємодії колекторів з боржниками.

Закон, зокрема, забороняє неетичні методи поведінки: цілодобові дзвінки, погрози, введення в оману про наслідки невиконання зобов’язань, шантаж, вимагання від близьких осіб прийняти на себе зобов’язання. Крім того, закон забороняє збирати і обробляти певну персональну інформацію: дані про місця відпочинку, графік роботи, інформацію з соцмереж, особисті фотографії тощо.

Порушення вимог закону передбачає відповідальність – від штрафів до виключення з Реєстру колекторських компаній.

Більш того, кредитори будуть зобов’язані інформувати споживача фінпослуг про можливі наслідки невиконання зобов’язань до підписання договору. Зокрема, позичальники повинні знати до підписання договору про те, що в разі формування боргів МФО має право залучати до їх поверненню колекторів.

Також банки і фінансові компанії повинні будуть контролювати, наскільки сумлінно залучені ними колектори дотримуються вимог закону. Якщо колектор порушує вимоги мінімум двічі на рік, компанія, яка його залучила, зобов’язана розірвати з ним договір і повідомити про інцидент НБУ.

Крім того, закон встановлює ряд вимог до процесу продажу прав вимоги за кредитами. Так, продаж можливий буде тільки іншій фінансовій установі, яка має ліцензію на надання позик або послуг факторингу і знаходиться під наглядом НБУ. А кредитор зобов’язаний буде повідомляти боржникам про відступлення права вимоги за кредитом протягом 10 робочих днів.

Підписатися на розсилку

Нагадаємо, раніше ми писали про те, що українець зібрав 15 млн паролів до акаунтів в інтернет-банкінгу.

avatar

Читайте також

На нашому сайті використовуються файли cookie для збору інформації в маркетингових цілях. Детально про збір інформації ви можете ознайомитися в «Політиці конфіденційності».